26 augustus 2023

We kletsen maar wat

Gisteren leende ik de auto van een nicht en neef.
Toen ik 'm 's avonds weer terugbracht zei ik:
'Ik wil m'n achterneefje even zien hoor!!'
'Kom binnen!'
zei neef,
'Wil je met 'm knuffelen? Pak 'm maar hoor!'
Daar kan ik geen nee tegen zeggen.


Hij is alweer een paar maanden oud,
ik durf even niet te zeggen hoeveel,
4 denk ik.
'Wil je wat frietjes?'
vraagt neef.
Daar kan ik ook geen nee tegen zeggen.
En zo zit ik dan gezellig aan tafel bij neef en nicht en hun kids
en met de kleinste op schoot
en we kletsen maar wat.


Ik geniet!
Stiekem denk ik dat het leven zo hoort te zijn.
Vol met kleine, mooie, lieve, wederzijdse blijken van verbondenheid.
Ze hoeven helemaal niet lang te duren,
diep te gaan,
veel te kosten,
ver te zijn.

2 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat gezellig Lieneke. Ik kan ook zo van zulke momenten genieten.

Aritha V. zei

Jaaa, dat maakt het leven nou zo mooi hè

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.