6 augustus 2023

Ik kan en wil er niet zomaar 'overheen' bloggen

   Wie op de HEERE vertrouwen,
zijn als de berg Sion,
die niet wankelt,
maar voor eeuwig blijft.
Rondom Jeruzalem zijn bergen,
zo is de HEERE rondom Zijn volk,
van nu aan tot in eeuwigheid.

Psalm 125:1-2

De pelgrimsliederen schieten er een beetje bij in deze vakantie. Maar ze zitten niet aan deze vakantie vast. Hoewel ze wel meer tot de verbeelding spreken als mensen op reis zijn denk ik. Toch spreken ze net zo goed als je niet op reis bent. Zeker als je hoort van mensen die overlijden. Hun pelgrimstocht is voorbij. Deze zomer heb ik van 6 mensen gehoord dat ze zijn overleden. Een jongetje van 3, die wel hartproblemen had, maar toch nog onverwachts overleed. Iemand stuurde een artikel door over twee jonge vaders die overleden tijdens een kanotocht in Frankrijk. Bij mijn ouders in de gemeente overleed een vrouw van in de vijftig door een duikongeluk. Een jonge vrouw van 37 overleed plotseling door een hartstilstand. Zij was jaren lid van onze gemeente, maar woonde nu sinds twee jaar met haar man en twee jonge kindjes van 2 en 4 in Curacao. En ik hoorde dat een vader van iemand overleden is.


Het is geen persoonlijk verlies, het heeft me wel geraakt en ik kan en wil er niet zomaar 'overheen' bloggen.

Ik heb gehoord en gelezen hoe mensen samen komen, om elkaar heen gaan staan, elkaar dragen in gebed, elkaar steunen en troosten en zo een muur, nee een berg vormen van warm en innig meeleven en delen.
Ik bid dat degene die het hardst getroffen zijn, voor wie het wel persoonlijke verliezen zijn, daarin Gods troostende aanwezigheid mogen ervaren.
Zoals de bergen rondom Jeruzalem staan, zo is God rondom Zijn volk. Niet alleen nu, maar voor eeuwig.
De anderen vraag ik om mee te bidden voor hen die achterblijven en verder gaan met hun pelgrimstocht.



Morgen een nieuwe post!




1 opmerking:

Gerda zei

Mooi en waar... dat God rond zijn volk is... ook als het heel moeilijk is

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.