7 oktober 2018

Jarig, planten, leuke app en een zere vinger

Hoog tijd voor een nieuw blogje, het is alweer veel te lang geleden. Waar zal ik beginnen... Ja, een poosje terug kwam er een pakketje door de brievenbus. Altijd leuk natuurlijk, maar helemaal leuk als het een dagboekje is, waar je zelf aan mee geschreven hebt:


Het is een dagboekje over de vruchten van de Geest.
Al eerder schreven we met dezelfde vrouwen dit dagboek:


Elk boekje heeft 100 stukjes zonder data, dus je kunt er altijd mee beginnen of het een paar dagen laten liggen.

Afgelopen maandag vierde ik mijn 42ste verjaardag. Waarom weet ik niet, maar ik vind het een mooie leeftijd! Ik wilde heel graag deze wereldkaart vóór m'n verjaardag aan de muur en dat heeft die lieverd van mij weer gefixt. Hij lag al een aantal jaar ergens boven, tijd om 'm weer op te hangen! Zo konden m'n Chinese buurtjes me vertellen waar ze die zomer precies in China geweest zijn.


Ik werd verwend met een lekker ontbijt op bed, mooie boeken, planten, chocola, een grote pan pompoensoep en nog veel meer! Ineens heb ik er een hele nieuwe hobby bij: planten en stekjes. Had ik een paar weken geleden nog niet 1 plant in huis, ik heb nu wel 10 verschillende. Ik zal er een paar laten zien:


De pannenkoekplant, ik kreeg een stekje van iemand uit de kerk.


En van iemand anders uit de kerk kreeg ik er nog veel meer, zoals dit vetplantje, waarvan je de blaadjes op de aarde moet leggen, als het goed is, gaan ze dan op een gegeven moment wortel schieten. Een ding heb je wel echt nodig bij planten en dat is: GEDULD!


En deze mooie graslelie! Er zitten allemaal al kleintjes aan, die laat ik nog even groeien.


Dit prachtige olijfboompje kreeg ik van een vriendin. Hij mag gezellig binnen blijven staan!


Deze vrouwentong kreeg ik van m'n moeder:) Zien jullie Dirk onze grote vis? Ik begin eindelijk een beetje aan 'm gehecht te raken, dat duurde even.


En nog twee vetplantjes.


En dit is m'n eerste eigen aanschaf, ik heb geen idee hoe die heet, jullie? Het stond ook niet op het kaartje.

Het is zo leuk. We hadden geen planten en we wilden ook geen huisdieren, ik had aan het begin van het jaar niet gedacht dat we nu een hond, twee vissen en een heleboel plantjes zouden hebben. Ik word er blij van.

Van de week ontdekte ik een leuke app. Deze zet een Bijbeltekst bij je foto en dan krijg je bijv. dit:


De app heet Bible Lens. Als je de Bible app hebt, kun je daar de foto's ook delen.

Wat een lang verhaal is het geworden. Ik dacht eigenlijk dat het niet zo lang zou worden, nu ik met een dik verband om m'n wijsvinger loop, doordat ik in m'n vinger sneed toen ik vorige week zondag alvast pompoensoep wilde maken voor m'n verjaardag. Er moesten 3 hechtingen in, die mogen er dinsdag gelukkig weer uit.
Ik dacht dat het dan maar blikken soep zouden moeten worden, maar Ha heeft tot 3.00 uur 's nachts pompoensoep staan maken, en lekker dat die soep was, echt heel lief van hem.

En nu? Nu ga ik jullie bogjes lezen! Staat jouw blog nog niet in m'n bloglijst onder aan m'n blog, zet 'm dan even in een reaktie, dan ga ik er gauw een kijkje nemen en zet hem in m'n lijst!









3 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Heerlijk al die planten, ik zou ze niet willen missen.
Je bent altijd welkomm om mijn blog te lezen 😉

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd:)! Wat een snoesje die Dirk;), haha. Mooie plantjes ook! Ik word altijd zo blij van plantjes maar ben echt vreselijk in de verzorging ervan, beetje jammer. Zien er trouwens heel leuk en interessant uit die boekjes! Leuk om aan zoiets moois mee te mogen schrijven. En oja, die wereldkaart is ook erg tof, haha. Was niet van plan om overal op te reageren, maar ging vanzelf;). Gezellig blogje gewoon:).

Aritha zei

Prachtige plantjes!!!!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.