1 augustus 2023

Niet meer vergeten!

Maak er een gewoonte van leuke gebeurtenissen op te sommen - hoe klein ook.

(Uit 'Flow nr. 1-'23)

 Vanochtend gingen Mar en ik naar m'n schoonouders.
Onderweg zagen we een prachtige regenboog, zo mooi altijd!

Eerst even gezellig koffie/thee drinken met elkaar. Daarna maakten (o)ma, Mar en ik een heerlijke wandeling. Wat is het toch fijn om zoveel natuur om je heen te hebben!

 

We liepen langs koeien en ook nog langs een briesend paard. We konden er op dat moment even niet opkomen waar dat zinnetje nog meer in voor kwam. We dachten een Psalm... en ja dat was het!

Ik heb gelijk een biologielesje gekregen.

Dit zijn allemaal zonnehoeden!
Dat ga ik niet meer vergeten.

En dit zijn Asters.
Nooit geweten!
Maar nu wel.
Ook niet meer vergeten.


Deze kende ik wel hoor!
Ik herinnerde mijn schoonmoeder aan de verrukkelijke courgettesoep die ze vroeger maakte. En ik dacht, volgende keer geef ik dat soepje mee aan K. als hij naar zijn ouders gaat.


En dit moeten Margrietjes zijn. Dat wist ik dan weer wel.


En zijn dit nou gewoon lelies? We konden er op dat moment niet op komen... We zijn ze nog speciaal van dichtbij gaan bekijken.



En toen gingen we weer terug naar huis. Ik vouwde nog wat was en streek nog wat, Mar vouwde wat was mee en deed nog even de afwas. Totdat het eten werd gebracht. Toen gingen we weer naar huis.
❤We genoten ervan❤

En het boek... applausje voor Aritha! Ook al had ze gegoogled op het plaatje. Dat vind ik op zich ook al knap, dat je het op die manier kan vinden. Alleen heb ik de Nederlandse versie. Het is eigenlijk wel meer een kinderboek hoor.


Maar ik las dus een paar weken terug over dat ontroerende liefdesverhaal tussen twee mensen, waarvan de vrouw al op jonge leeftijd stierf. Zij lazen dit boek samen. In het Engels is het misschien mooier. En op Youtube vind je er ook van alles over. Het is zo'n geschikte manier om te ontspannen: even wat simpels te lezen en te genieten van de schrijfstijl en de tekeningen.


Van 6 juli - 6 augustus elke dag een blogje!















1 opmerking:

marijke zei

Wat een fijn stukje heb je weer geschreven. En prachtige foto's. Die van de zonnehoeden en asters zijn nu onze bureaublad achtergrond op de computer!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.