7 augustus 2023

Kleine genoegens

👀Als ik naar buiten kijk👀
Kijk onze vijgenboom! Die blijft maar groeien! Vanochtend kwam een vriendin en zaten we hier gezellig koffie te drinken. Dat was lang geleden. Er staan drie stoelen, want dan kwam Mar er gezellig bij en dan M.

⛅Het weer⛅
Het lijkt iets warmer, maar soms heb ik het ineens weer koud.

Wat ik draag
En zo komt het dat ik vanochtend een korte broek aan had, maar nu toch weer een lange broek. Met een blauw shirt en daarover een luchtig, gebreid, wit truitje met korte mouwen.

Op dit moment
Is het al bijna vier uur. Ik heb vandaag mijn dag niet zo. Het lukt me maar niet om actief te worden.

Ik denk na over
Vannacht, word ik uit bed gebeld voor een bevalling of niet? Ik ben benieuwd. Ik word niet graag wakker gemaakt, maar voor een bevalling... mag het deze keer!

Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je doet?
Nee, ik lees en luister niks van het nieuws.
Of ja, toch... De ozonlaag is goed aan het herstellen las ik. Ik weet niet meer waar ik het las, het was geen krant. Ik vond het goed nieuws!

Wat was het hoogtepunt van vorige week?
Het weer afspreken met vriendinnen die ik lang niet heb gesproken.

Hoe heb je jezelf beloond?
Elke dag een blogje schrijven voelt als een beloning!

Ik luister naar
Altijd weer dezelfde liedjes op Spotify. Ik ga ermee stoppen en iets anders zoeken. Een album met mooie muziek ofzo.
Wie heeft er tips?
Echt iets moois voor in de auto als ik naar m'n gezin(nen) rijd.

Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen?
Elke dag even lezen!

😋Op het menu😋
Gisteren kregen we onverwachts 2 pizza's
Vandaag eten we naanbrood met groentekebab
Morgen sperziebonen met aardappels en kipfilet

Welke nieuwe apps of social-media-accounts heb ik ontdekt?
Op instagram:
Elkedagzin
Iemand die elke dag een van knipsels gemaakte zin post

Op mijn leesstapel
'In de jungles van Borneo' las ik vanochtend uit.

Op mijn takenlijst voor deze week
Werken
Geen idee hoe dat er uit gaat zien. Is het één gezin? Kom ik in 3 gezinnen? Werk ik 49 uur of 56? Werk ik alleen maar lange dagen of aan het eind ook korte? Zou ik een bevalling meemaken? Verder staat er niet zoveel op mijn takenlijstje, dat ontwikkeld zich wel in de loop van de werkweek.

In mijn knutselmand
Draadjes afhechten van het babydekentje
Af en toe verder met de diamond painting

Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen
Wonder van het gewone, Aritha's blog, zij neemt het stokje van elke dag bloggen voor twee weken van me over. Zo gezellig!

Hoe voel ik me
Dat zei ik al, niet zo leuk dat je dat nu weer vraagt. Ik heb vandaag mijn dag niet zo.

Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
Ja, die koffie met een vriendin. Ik kreeg een paar boekjes van haar, zo lief! Ik vind dat eigenlijk niet iets kleins of alledaags, maar iets groots!
Iets kleins of alledaags: ik heb ons bed verschoond, heerlijk!

Mijn simpele genoegens
Gezellig kletsen met mijn man

Heb je tijd doorgebracht in de natuur en heeft dit je humeur beïnvloed?
Nee geen tijd in de natuur doorgebracht. Misschien is mijn humeur daarom een beetje in een dip.

Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Ik zoek iets nieuws.

Van de camera
Nog een mooie kelk uit de botanische tuin van de TU in Delft. Die andere heb ik al laten zien.

Welke Bijbelverzen of passages hebben je deze week geïnspireerd of bemoedigd?
'Laten wij ons verheugen en ons in U verblijden, laten wij Uw uitnemende liefde in herinnering roepen meer dan de wijn. Met recht hebben zij U lief.'
Hooglied 1:4b

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Houd je ogen open voor al die mooie kleine genoegens en dank je God ervoor!
Eigenlijk wat in Hooglied staat: Laten we ons verheugen, ons in God verblijden, Zijn uitnemende liefde in herinnering roepen! Al die kleine genoegens ontvangen uit Zijn hand.

Citaat

"Ik denk dat ik in mijn leven nog nooit zo bezorgd ben geweest als toen Barack me vertelde dat hij zich kandidaat wilde stellen voor het presidentschap van de Verenigde Staten. Dat vooruitzicht vond ik echt angstaanjagend. En misschien nog erger was dat we er eind 2006 een paar weken achtereen regelmatig over spraken en hij aangaf dat de beslissing eigenlijk bij mij lag. Hij hield van me, hij had me nodig en we waren partners. Waarmee hij wilde zeggen dat als ik de hele onderneming te riskant vond of dacht dat het voor te veel problemen zou zorgen in ons gezin, ik de hele zaak kon afblazen. Ik hoefde alleen maar nee te zeggen...'

'Het is vreemd om te bedenken dat ik met mijn angst de loop van de geschiedenis had kunnen wijzigen. Maar dat deed ik niet. Ik zei ja. Meer dan wat ook wilde ik niet leven met de alternatieve versie van dat verhaal. Ik wilde geen gezin dat rond de eettafel zat te praten over de wegen die niet waren ingeslagen of over wat er had kunnen gebeuren. Ik wilde niet gedwongen worden om mijn dochters op een dag te vertellen dat er een tijd was geweest dat hun vader president had kunnen worden, dat hij het vertrouwen had genoten van een heleboel mensen en de moed had gehad om iets geweldigs te proberen, maar dat ik die kans om zeep had geholpen onder het mom dat het voor ieders bestwil was, terwijl ik feitelijk alleen mijn eigen gerieflijke status quo, mijn verlangen om rustig te blijven zitten wilde beschermen.'

Michelle Obama in 'Het licht in ons'

🙋

1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Die tekst uit Hooglied is echt mooi. Stukje van Obama's vrouw ook. Ik luister nu een lied van Brian Doerksen. Is ook mooi. Ja, soms moet je een paar andere liederen zoeken.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.