19 augustus 2023

Over groen gesproken

Wat een mooie lucht, het is een uur of kwart over 7/half 8 en ik kijk uit het raam. Het vult me altijd met ontzag, de lucht, de wolken, de zon. Ontzag voor onze Schepper.


Om 8.30 kwam m'n vriendin me ophalen om te gaan zwemmen. We willen het weer proberen dit jaar, om door de winter heen te zwemmen. Twee weken terug gingen we ook. Het water was voor ons gevoel wel koud, maar het was ruim 20 graden! En deze keer stonden we voor een waarschuwingsbord voor blauwalg. S was ook mee en ik vond het niet zo'n goed idee om er nu in te gaan.


Dus liepen we terug naar de auto. Daar zagen we deze boom vol met paddenstoelen. Het waren hele kunstwerken.


's Middags gingen we varen met M van R. De zon bleef maar een beetje achter die wolken verscholen. Maar H, S en M sprongen toch het water in.


S wilde alles leren over het sturen en de knopen die gelegd moeten worden voor het anker. Hier haalde ze het anker binnen en haalde alle groene slierten ervan af.


Over groen gesproken. Deze groene sprinkhaan kwam ook nog even een kijkje nemen.


Ook weer zo mooi gemaakt! En een hele andere blik in z'n ogen dan die spin van vorige week.


Het was druk op het water. Heel veel suppers.


En nog even door de sluis, terug naar de plas.
Toen ging de zon schijnen en was ik blij dat hij niet de hele middag zó fel geschenen had.


Het heeft allebei wel wat. De Biesbosch, met aan allebei de kanten het groen en de wijde plas.


Na nog een plons in het water gingen we weer terug naar het haventje.
En terwijl zij de boot weer netjes maakten en klaar voor de nacht...


Zette ik deze nog even op de foto.


De schoolvakantie voelt nu écht als voorbij. We hebben het leuk en gezellig afgesloten met dit boottochtje. En nu mag het gewone leven weer gaan beginnen.
Morgen hoop ik een blogje te schrijven over Psalm 127, in gedachten was ik er vandaag al mee bezig en ik heb er wat over gelezen. Het is eigenlijk ook echt wel weer heel mooi, maar ik moet er nog een nachtje over slapen hoe ik het onder woorden ga brengen.
🙋




1 opmerking:

Aritha V. zei

O wat een leuke boot en water foto's. Dat doen we hierr dus nooit hè? Ik zou ook niet zwemmen in water met blauwalg. Brrr. Slaap je al bijna? Wie weet droom je wel over die psalm. Goedenacht.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.