22 augustus 2023

Een hoop zitten mijmeren

Wat gaan die vrije dagen toch snel! Zouden ze sneller gaan dan mijn werkdagen? Ik weet het niet. Ik ben er wel bewuster mee bezig hoe ik ze vul. Ze zijn nu kostbaarder! Nog twee te gaan. Vandaag begon ik met een rondje hardlopen, zoals afgesproken met mezelf. Voor deze keer ook aan deze kant van de rivier langs het water gerend.



Verder heb ik een hoop zitten mijmeren de afgelopen tijd en schreef ik het volgende:
'Daar ben ik op dit moment echt naar op zoek... om eenvoudig dichtbij God te blijven door de dag heen. Hoe kan ik Hem prijzen nu hier in deze situatie? Hoe eer ik Hem? Wat vraagt Hij van mij? Waar zie ik Hem? Het maakt helemaal niet uit of ik thuis ben of op mijn werk of op school of in de kerk... Hij is in mij en om mij heen, ik wil vanuit het diepst van mijn hart leven uit Hem, delen van Hem en die verborgen omgang met Hem koesteren. Het lukt eigenlijk alleen als ik een héleboel andere stemmen tot zwijgen breng en alleen Hij en ik overblijven. Geen gesprekken in mijn hoofd herhalen of denken aan wat anderen vinden of zeggen, niet me voorstellen hoe iets zal gaan of hoe iets zal zijn. Alles weg, alleen Hij en ik.'

Na het mijmeren ging ik leren. Over Evalueren en observeren en methodisch werken enz. Ik ga jullie er niet mee vermoeien. Maar het is leuk om, nu ik een poosje ook werk, dingen te herkennen vanuit de praktijk en het zo ook echt te begrijpen hoe dat gaat.


En nu is het al kwart over 1 en ga ik lunchen. En de vloer dweilen en uitzien naar onze brugsmurfjes!


🙋








1 opmerking:

marijke zei

wat een prachtige mijmering, kan er alleen maar 'amen' op zeggen

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.