12 augustus 2023

Súper chagrijnig omdat ik hem gestoord heb

'We zijn zo blij dat je er bent!'
Papa en mama hadden niet zo héél veel geslapen.
Dus heb ik gezegd:
'Ik geef haar fles wel en houd haar beneden,
gaan jullie nog maar even slapen!'
En dat deden ze.
En toen zat ik twee uur met dit meisje op de bank.
En kijk hoe gelukkig ik daarvan word!
😊


Vandaag sloten we de zorg voor één gezin af. Het andere gezin hebben we t/m maandag. Zouden we er morgen een nieuw gezin bijkrijgen??

In de avond maakte ik nog een paar foto's met de flits. We wilden weten hoe deze mooie paarse heten. Dat weten we nu:
'Erysimum linifolium'
Een soort van steenraket.


K had gelezen dat als je de Pink Kisses (Anjers) kortwiekt, ze nog een tweede bloei krijgen. Dus dat deed hij en nu zitten er toch echt weer knopjes en een paar bloemetjes aan. Ik vind ze héél leuk!


En nu nog een beetje een gek verhaal. We hebben deze plant/boom/struik gekocht als zijnde een magnolia. Maar die bloeien volgens het boekje vóórdat er bladeren komen. Nu zit hij vol met bladeren, maar er verschijnen overal van die mooie zachte knoppen. Ik ben benieuwd of en wat er komen gaat. Als iemand het weet, mag je het zeggen!


En toen zag ik een web tussen de planten met een spin eraan die met een vliegje bezig was. Ik denk dat hij van me schrok, dus hij rende via een van zijn draden een eindje weg. Daar bleef hij zitten en nam ik een foto van hem.


Brr. heb je ooit zo'n boze spin gezien?! Gewoon súper chagrijnig omdat ik hem gestoord heb tijdens zijn avondeten en omdat ik m'n flitser aan had. Ik ben blij dat hij niet zo groot is als ik!


Niet zo'n leuke foto om mee af te sluiten...
maar ja het is even niet anders.
Het is maar een spinnetje joh!



3 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

De tweede bloei van de sterbloemmagnolia is een natuurlijk proces en de magnolia kan dus echt voor de tweede keer in de bloei schieten. Dat las ik op het internet. En pas daarna gaat hij weer knoppen voor volgend jaar maken. Maar de bloemen van de tweede bloei zijn wel kleiner en vallen soms af.

Brrr, die spin. Wij zagen gisteren hoe een spin te pakken genomen werd door een spinnendoder. Ik heb een filmpje gemaakt maar die ziet er zo onsmakelijk uit dat ik hem niet durf te delen. De spinnendoder is een soort sluipwesp. Helemaal zwart. Maar ik kan hem jou natuurlijk altijd sturen ;)

Wat een lieve geniet-foto, die eerste. Echt mooi.

Anoniem zei

Wat heerlijk om je zo te zien met deze baby. Je geeft de ouders rust en de baby liefde. Dat is onbeschrijfelijk waardevol. ♥️ Liefs, C.

Anoniem zei

O!! O, wát herkenbaar als je schrijft dat je er gelukkig van wordt als je 2 uur met dat baby-meisje op de bank zit! Ik voel me precies zo en heb ook 'zo'n hoofd als ik met mijn kleinzoon zit!!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.