9 augustus 2023

Deze lady's

Oh wat hebben we gisterenavond gelachen! En wat is lachen toch heerlijk. In één van onze lachsessies kwam S met haar beugel vast te zitten aan m'n trui. Dat hielp natuurlijk niet om te stoppen.



Het was echt wel even goed. Ik merkte dat ik toch een beetje gespannen was over de nachtwacht en de vraag in welk gezin ik terecht zou komen. De twee jaar zijn nog niet om! Ik ben nog steeds aan het wennen aan dit nieuwe leven. Vannacht werd ik een paar keer wakker, maar niet door de telefoon. Het moment dat ik wéér wakker word en zie dat het al licht begint te worden is de fijnste van allemaal. Vandaag hadden we 2 gezinnen van allebei 4 uur. Soms zit er weleens een minimensje bij, waarvan ze niet gedacht hadden dat het zó klein was en dat zelfs het kleinste maatje dat ze in huis hebben nog te groot blijkt. Ik heb een hele doos en een hele tas met allemaal babykleertjes. Dus die ging ik thuis even uitzoeken, op zoek naar iets kleiner dan kleins.


En terwijl ik aan het werk was, zaten deze lady's even heerlijk te chillen met een door S gemaakte ijskoffie!


Ik ben geen fan van ijskoffie. Eén slokje en ik heb er al genoeg van. Maar deze keer... ik kwam thuis en S had een glas voor me in de koelkast bewaard. Nou, ik moet zeggen, dat dat de lekkerste ijskoffie was die ik ooit heb geproefd!


Het is elke keer weer een feestje om in de tuin te kijken. Deze Fuchsia, we hebben al een paar keer gedacht dat hij het niet meer zou oppakken. Maar alweer zit hij vol met prachtige bloemen.


Sommige een beetje open


Anderen helemaal open


En ook die nog bijna helemaal dicht zijn.


En nu, koffie zetten! K heeft er gisteren een nieuwe badkamerdeur in gezet, dat is fijn, want nu is dat echt helemaal dicht. En nu is hij met de wc-deur boven bezig, dat is ook fijn, dan hoeven we 's nachts niet naar beneden.
Tot zover de verbouwingsperikelen.

🙋

Betekenis perikelen volgens het web:
1. avontuur
2. gevaar
3. hachelijke toestand
4. moeilijkheid
5. netelige toestand
6. penarie
7. probleem
8. risico
9. wederwaardigheid

Kies er zelf maar één uit!






2 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Ik kies: wederwaardigheid. Best spannend, zo'n nacht en dat hanenwaken. Is dat een goed woord? Die beugel is leuk en lachen dat hebben we zo nodig. Een beetje humor kleurt het leven mooi. Wie veel lacht, krijgt later de rimpels op de juiste plaats.

marijke zei

Wat kan samen even hartelijk lachen ontspannend zijn he. Het lijkt me heel logisch dat je wat spanning voelt met de wacht. Ik heb sowieso na 33 jaar werken in de gezondheidszorg nog steeds een gespannen gevoel als ik weer ga werken na een vakantie.

Ik zou voor de verbouwing ook kiezen voor het woord wederwaardigheid. Met als goede 2e: avontuur. Want dat is het ook wel. Succes hoor!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.