3 september 2022

Zaterdag - stadsleven - winkeltjes

Sinds corona zijn er veel kleine winkeltjes weg gegaan. Door al het 'internetwinkelen' was dat natuurlijk al een probleem, corona heeft het, denk ik, versneld. Al heel wat winkeltjes zijn gekomen en weer gegaan. Een kapper, een bloemenwinkel, een dierenwinkel... Het winkelcentrum vind ik er niet gezelliger op worden, al die lege panden. Maar er komen nu ook weer winkeltjes bij, bij ons dichtbij nu bijvoorbeeld:


Een taartenwinkel!
Ik loop er altijd langs op een moment dat ik écht geen trek in taartjes heb,
zo jammer voor deze winkel.
Of ik heb net m'n rondje hard gelopen
Of ik heb net avond gegeten en laat Philip uit.
Jammer voor de winkel
beter voor mij.

Welk leuk winkeltje mis jij na corona?
Welke winkeltjes zijn er bij jou in de buurt?


 

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Hier zijn ook wel wat shopjes weg, Lieneke.
R. zegt: de sneakershop. En wat kledingwinkels. Heel kleine winkeltjes heb je hier niet. Ons dorp is dan ook geen echte stad zoals Rotterdam. We hebben wel een schattig snoepwinkeltje.

Wow, die taartenwinkel ziet er goed uit. Vooral de lampen. Leuk thema op zaterdag. Ik ben benieuwd naar wat een stad tot een echte stad maakt.

Lieneke van Vuuren zei

Dankjewel voor je reaktie Aritha;)
Een snoepwinkeltje zou het hier heel goed doen denk ik!
Wat een stad tot een echte stad maakt...daar gaan we dan miss wel achter komen op een mooie zaterdag!😀

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.