27 september 2022

Dinsdag - Dagelijks Leven - Onder de indruk

 Uit het raam:
Ik zit lekker in m'n schuurtje en als ik achterom kijk zie ik dit:

Het weer:

Ik ben dankbaar voor:

De Herfst

Uit m'n keuken:

Zaterdag maakte ik met H en S 'Oosterse Flapjes'.

Het was echt leuk om zo samen bezig te zijn in de keuken!

En ze waren lekker!

In mijn glas:
Meestal thee of koffie met opgeklopte melk en een beetje kaneel, maar er heeft ook al een keer warme chocolademelk met slagroom in gezeten!

In de fruitschaal:
Appels, sinaasappels, passievruchten en nog een vergeten mandarijn

In de tuin:

Spinnenwebben!

Op het menu deze week:
- Macaroni
- Macaroni (ja!)
- Lasagne
- Broodjes
- Sperziebonen, Gekruide aardappelpartjes en een rundervink
- Heksenbrouwsel stoofpotje met bier

In de maak:
Die Assenpoester Pompoen Koets Soep en deze Heksenbrouwsel, daar zit natuurlijk een verhaal achter. Vorig jaar gaf ik onze pleegdochter van 12 een kookboek van de Efteling. Ze woonde toen nog niet bij ons en we hadden er wel eens iets uit gemaakt, maar het leek ons nu leuk om echt alles een keer te maken. Dus schreef ze alle recepten op aparte briefjes, stopte ze in een pot en nu pakken H en S om de beurt een briefje uit de pot en proberen we dat binnen een week te maken. En dan trekken we weer een nieuw briefje.

Eén van mijn favoriete bezigheden:
Nu het echt herfst is, is dat toch elke keer weer kastanjes zoeken


Deze keer samen met I (2)


Gelukkig was het heel even droog


Thuis hebben we ze geteld en het waren er wel 70!

Ik lees:
- 'Een jas met kogelgaten' van Todd Nettleton
- 'Altijd in Gods hand' van Lynn Austin
- 'De plantage' van Lynn Austin

Ik luister:
Naar podcasts van VOM (Voice of Martyrs). Gisteren tijdens het hardlopen luisterde ik naar een interview met Hannelie. Zij ging met haar man en twee kinderen naar Afghanistan. Na jaren daar gewerkt te hebben, worden haar man en kinderen door een aanslag in hun huis gedood. Wat had ze graag met hen willen sterven! (dat had ze ook al bedacht vóór de aanslag). Wat een krachtig getuigenis dat God een Helper is! Deze uitspraak blijft me bij:

❤'Another challenge than to die for Jesus, is to live for Him!'❤

Ik was en ben diep onder de indruk van dit interview. 

Dit kwam ik buiten tegen:



Zaterdagmiddag maakten L en ik een heerlijk wandelingetje en zagen allerlei moois. L had haar camera mee, waar ik eens even mee mocht oefenen. Leuk zeg!

Doe jij het maar even voor!


Fotomomentje:
Dit waren natuurlijk al heel veel fotomomentjes, maar ik zal er nog één delen, omdat die zo schattig is.

Liefde voor quotes:
'Hoe ziet jullie toekomst eruit?' vroegen we, in de veronderstelling dat ze de VN-vluchtelingenprocedure wilden doorlopen en dan naar het Westen hoopten te vertrekken. Hun antwoord verraste  ons: ze hoopten naar Iran terug te gaan. Ja, ze wilden terug naar het land waar ze waren opgesloten en lastiggevallen. Zij zagen niet een land dat hun de vrijheid ontnam. Ze zagen miljoenen Iraniërs die gevangen zaten in de islam en smachtten naar de boodschap dat er een Zaligmaker is Die gereedstaat om hen te bevrijdden, te genezen en in een liefdevolle relatie met Hemzelf te brengen. Hoe kon een man met het hart van een evangelist vertrekken als er nog zoveel werk te doen was?'
(Uit 'Een jas met kogelgaten' van Todd Nettleton)



1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Dit is telkens zo leuk om te lezen Lieneke. Ik kom even terug om dat te zeggen. Ik had het allang gelezen. Op mijn telefoon. Maar dan is het reageren niet zo makkelijk (anoniem wordt het dan) en dat vind ik niet leuk. Nu even via de laptop.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.