16 september 2022

Vrijdag - Schatten - Genietmomentjes

Vandaag moest H op de taxi wachten voor de deur en ik wachtte met haar mee. Ik ging eens bij de voortuintjes (een heel klein strookje) van m'n buren kijken en zag er de regendruppels liggen op de planten. Ik hoorde zoveel vogels en voelde me gewoon even gelukkig.


De bloemen, planten en bomen zullen zich ook gelukkig voelen met de regen die nu wat vaker valt.


In m'n schuurtje kwam ik een snail-mail met als thema 'gastvrijheid' tegen die ik jaren geleden heb gekregen. Het was een of andere actie waarin je elkaar snailmails stuurde. Het was leuk om er mee bezig te zijn en er iemand blij mee te maken en ook leuk om er zelf een te krijgen. Ik geef het een mooi plekje.

'Bij snailmail stuur je iemand ‘langzame post’.
Een echte brief die op de deurmat valt,
versierd met allerlei extra’s
of met een klein cadeautje erbij.'
Hier vind je nog meer info.

Ik schreef vanochtend ook twee kaartjes. Één voor m'n peetzoontje in Canada.
En toen ik weer door de tuin naar huis liep kwam ik nog meer regendruppels tegen.


De tomaatjes worden sneller rood dan wij kunnen bijhouden met opeten. Het is leuk om ze weg te geven.



De zonnebloem van dichtbij


Er is één zonnebloem die anders is dan de anderen! Er zitten veel meer knoppen aan!


Ik zag er ook één bij Ha & Ma zondag.


Allemaal uit één zaadje!

Dit waren de momentjes vandaag om even stil te staan en te genieten. 'Treasures' hoeven niet altijd heel groots te zijn. Gelukkig maar!



 

2 opmerkingen:

Andrea zei

Prachtig!

Aritha Vermeulen zei

Heerlijke blog, Lieneke. Ik heb naar he gelinkt in mijn blog gisteren. Doe zonnebloemen sluit ik allemaal in mijn hart om van te genieten in de winter. Dan denk ik aan die wiegende hoofden tegen een blauwe lucht. Of ik bekijk de foto's.

Wow, dat is leuk: snailmail. Ik wilde wel wat creatiever zijn!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.