6 september 2022

Dinsdag - Dagelijks leven

 Uit het raam:
Uit ons slaapkamerraam zie ik de zonnebloemen eens van een andere kant. Het ziet er niet zo netjes uit als wanneer ik in de tuin sta.

Het weer
27 graden vandaag, maar gisteravond een heerlijke, harde plensbui!

Waar ik ben
Ik zit aan een bureau in onze slaapkamer en vraag mezelf af waarom ik niet lekker buiten zit.

Ik luister naar
Afgelopen week naar een paar podcasts van 'Help me teach the Bible'. Heel leerzaam!

Ik ben dankbaar voor
De bibliotheek! Gisteren was S om 12.00 uur uit en gingen we eerst even naar mijn jarige tante van 77 en daarna nog even nieuwe boeken halen. Ik wil dat de jongsten elke dag minstens een half uur lezen. Afgelopen week kwam het daar niet van, omdat de boeken uit waren of al weer terug naar de bieb. Vandaag beginnen we weer!

Uit m'n keuken
Lekkere frambozencakjes met mijn oppaskindje gebakken

Mijn kleding vandaag
Blauwe spijkerbroek, witte blouse en witte schoenen

In mijn glas
Spa mint

In de fruitschaal:
Bananen en sinaasappels

In de tuin

Op het menu deze week
- Andijviestamppot
- Mexicaanse wraps
- Groene Curry
- Bami
- Sla, rijst, wortels, kippenpoten

Een van mijn favoriete bezigheden
Beetje bij beetje meer orde scheppen in de chaos die ontstaat als je 4 meiden een andere kamer geeft.

Ik lees
'God leren kennen' van J.I. Packer
'Versluierde toekomst' van Linda Chaikin
'The Gospel comes with a housekey' van Rosalia Butterfield
'Vechten voor Vreugde' van John Piper

Ik hoop
Dat iedereen lekker slaapt vannacht, inclusief ikzelf!

In de maak
De meiden zijn heerlijk aan het knutselen. Ze worden er steeds beter in, zo leuk om te zien!

Liefde voor quotes:
'Toen wij Gods wijsheid bestudeerden zagen wij iets van zijn gedachten; toen wij keken naar zijn kracht, zagen wij iets van zijn 'hand' en zijn 'arm'; toen wij nadachten over zijn woord, leerden wij iets van zijn spreken; maar nu, mediterend over zijn liefde, kijken wij in het hart van God. Wij zullen heilige grond betreden.'

Uit 'God leren kennen' van J.I. Packer

Iets leuks om te delen
Gisteravond kreeg ik dit beeldje van een buurvrouw verderop.

Het komt uit Afrika. Ik denk dat het handgemaakt is. Ze kwam zondag thuis en haar slot was er uit gesloopt door de politie en haar deur was nu dichtgemaakt met een hangslot. We zijn samen naar het politiebureau gegaan om de sleutels op te halen. Buren hadden haar zolang niet gezien en dachten dat ze misschien overleden was.

Iets om naar uit te kijken
Deze week ga ik een dagje naar Apeldoorn, op bezoek bij een vriendin die even met verlof is in Nederland.

Stille momenten
Afgelopen week heb ik een samenvatting van Genesis geschreven. Van sommige mensen, niet zoveel, wordt gezegd dat ze 'wandelden met God'. Het is ook een opdracht van God voor Abraham: Wandel voor Mijn aangezicht. Jakob getuigt ervan toen hij Jozef zegende: 'De God voor Wiens aangezicht mijn vaderen, Abraham en Izak, gewandeld hebben, de God Die mij als een herder geleid heeft, mijn leven lang tot op deze dag...'
Als ik denk aan hoe zij geleefd moeten hebben in de wereld van toen en hoe wij nu leven in deze wereld, dan vind ik het een troost om te bedenken dat God niet veranderd is en ook wij voor Zijn aangezicht kunnen wandelen.




2 opmerkingen:

Sandra zei

Hi Lieneke, welcome to my Happy Homemaker Monday :) I used Google Translate to read your blog, so I hope I understood it all correctly hahaha

I'm always so thrilled to see a new face, a new blog reader find my blog. Thank you so much.

Hope you have a blessed week!!!

Aritha V. zei

Zo leuk om te lezen! Het geeft een vrolijk boost. Dat knutselwerkje wordt echt leuk!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.