20 september 2022

Dinsdag - Dagelijk leven - Een beetje blush

 Uit het raam:

Als ik voor het raam sta, zie ik kinderen buiten spelen, ook die van mij. Ik kijk altijd af en toe even uit het raam of ik ze nog zie.


Het weer:
Vandaag best wel weer af en toe even warm als het zonnetje doorkwam en nu is het buiten ook nog lekker. Het lijkt erop dat de herfst gaat beginnen met een paar dagen nazomerweer.

Waar ik zit:
Aan de eettafel in de keuken. Ik schrijf deze blog niet op m'n eigen laptop, want die heeft K nodig voor school. M was zo lief om die van haar uit te lenen, ze heeft hem vanavond toch niet nodig.

Ik ben dankbaar voor:
Een nieuwe stoel in m'n schuurtje. Nu kan ik schrijven aan m'n bureau en zitten als ik wat aan het lezen ben. En K heeft ook de deurtjes in de kast gezet, nu ziet het er een stuk opgeruimder uit. Het is nu écht bijna af.


Uit m'n keuken:
Iemand vroeg een foto van de Assepoester PompoenKoets Soep. Ik heb alleen een foto uit het kookboek, die zijn natuurlijk veel mooier dan op mijn tafel:)


Maar dat was van vorige week.
Vrijdagavond bakte ik een appeltaart voor het weekend.


In mijn theeglas:
Ik kocht een nieuw theetje. Gisteravond heb ik 'm geprobeerd, ik weet nog niet zo goed of ik het lekker vind. Vanavond nog maar eens proberen.


In de fruitschaal:
Appels en sinaasappels

In de tuin:
Nou, dat zag er niet zo mooi meer uit...


Dus de zonnebloemen gingen eruit. Ik heb ze maar even in de aarde gelegd, dan kunnen we er toch nog een beetje van genieten. Één liet ik er staan.


Tomaten geplukt en ook nog een paar framboosjes, daar zijn er dit jaar niet zoveel van.



Op het menu deze week:
- Broodjes
- Spinazie, aardappels en een gekookt ei
- Noedels met oosterse wokgroenten en broccoli
- Nasiboemboe (zie foto, dat vond niet iedereen lekker)
- ???


In de maak:
Er was zo'n leuk haakboek in de bieb, met 'geefbeestjes'. Elk beestje heeft een zakje waar je een klein cadeautje of geld in kunt doen om weg te geven. Dit is een slakje.


Met een beetje blush maakte ik rode wangetjes.


Ik lees:
- Numeri
- 'God leren kennen' van J.I. Packer
- 'Altijd in Gods hand' van Lynn Austin
- 'Een jas vol kogelgaten' van Todd Nettleton

Dit kwam ik buiten tegen:


Liefde voor quotes:
'De hedendaagse opvatting, dat een rechter koel en onbewogen zou moeten blijven vindt in de Bijbel geen plaats. De Bijbel verwacht van de rechter, dat hij gerechtigheid liefheeft en kwaadwilligheid van de ene mens ten opzichte van de andere verafschuwt. Een onrechtvaardige rechter, die het niet interesseert of het recht zegeviert over het kwade is naar Bijbelse normen ondenkbaar. De Bijbel laat er geen misverstand over bestaan, dat God de gerechtigheid liefheeft en de ongerechtigheid haat en dat het ideaalbeeld van een rechter, die zichzelf volkomen identificeert met wat goed is en rechtvaardig, zijn volkomen vervulling vindt in Hem.'

(Uit 'God leren kennen' van J.I. Packer) 

Iets leuks om te delen:
S gaat met groep 8-kamp in Middeleeuwse stijl. Gelukkig is ze op tijd weer beter geworden! Ze heeft er superveel zin in en is er helemaal klaar voor. Nou ja, inpakken nog...


🙋

1 opmerking:

Jean zei

Pretty sunflowers. A squirrel just stole the last of my blooms this afternoon. Hope you have a wonderful week!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.