4 september 2022

Sunday-Sharings-Stem

'Stem' kwam deze keer weer door de brievenbus.
Ik probeer er altijd even tijd voor vrij te maken.
Om te lezen over, te bidden voor vervolgde christenen.


Deze keer stond het verhaal van Youssouf erin.
Hij vertelt hoe hij door de houding van de zoon van een Ierse zendeling geraakt werd.
'Als ik Liam schopte of sloeg, bleef hij altijd vrolijk.'
Uiteindelijk komt Youssouf tot geloof.
Maar dan gaat dit zendelingsgezin weer terug naar Ierland en staat hij er alleen voor.
Wat ik heel erg mooi en leuk vond om te lezen is dat hij in Dakar terecht komt om te werken voor Bernard. Een zendelingsgezin uit onze gemeente woont ook in Dakar en we hebben de hele ontwikkeling van Bernard als muzikant en zanger van een afstandje gevolgd. God werkt op zoveel manieren en door zoveel mensen! Ik kan me erop verheugen om straks in de hemel al die lijntjes te horen en te zien. Ik denk dat daar wel genoeg tijd voor is. Wat zullen we God dan aanbidden met alles wat in ons is!!

Dit filmpje duurt maar anderhalve minuut, het neemt je even mee naar Senegal, naar Youssouf.


Verder gaat een groot deel van deze Stem over aanbidding



God aanbidden kan altijd en overal.
Met je stem, maar ook met je daden.
Het kan een krachtig wapen zijn tegen de vijand.


Dit lied heb ik al vaker gedeeld, het is prachtig!
Mooi om deze blog mee te eindigen...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.