13 augustus 2021

Speelgoed bewaren voor kleinkinderen?

Al eerder deze week had ik een begin gemaakt met de kamer van M en S. Vandaag ben ik daar de hele dag verder mee bezig geweest. Wat een klus! Twee vuilniszakken vol de container in. Er staan nu twee vuilniszakken voor de kledingcontainer klaar en nog een heleboel spullen voor de kringloop of voor anderen. Ik heb besloten om geen speelgoed te bewaren voor eventuele kleinkinderen. Waarom zou ik anderen er niet blij mee maken, die nú al opa en oma zijn? Of zelf nog kleine kinderen hebben.
Als het zover is, zien we wel weer en komt het vast goed!

Hier de ene kant van de kamer. Je kunt je voorstellen dat we onder het bed allemaal dozen stonden. Op zich niet heel gek, maar het meeste kon daar wel weg. Nu hebben S en ik samen bedacht dat de dozen met 'paardenspeelgoed' en met lego-friends onderin haar kast een plek krijgen, zodat ze er zelf makkelijk bij kan en het kan pakken als ze ermee wil spelen. Onder het bed vind ze een leuke plek om daar mee bezig te zijn.


De andere kant van de kamer is ook weer netjes.


Mar stak gisteravond haar hoofd nog even door m'n slaapkamerdeur: 'Gaan we morgen in de tuin picnicken?' Ja hoor, leuk idee! Samen met A maakten ze allemaal lekkere dingen. 's Middags kwamen Ha & Ma nog even koffie drinken. Ze waren weer terug van hun vakantie.

Meestal laat ik Philip 2 of 3 keer uit, maar nu alleen vanavond. Ik was even te druk met die kamer. Ik wilde het vandaag klaar krijgen, want morgen krijgen we voor een week een logeetje van 11 jaar.
Philip was gisteren enorm aangevallen door een grotere hond dan hij. Hij werd zo lelijk gebeten en het duurde allemaal zo lang voordat we ze uit elkaar konden halen. Die hond liet 'm gewoon niet los! Ik was een beetje radeloos... Een fietser die voorbijkwam, hielp de bek van die hond weer open en toen kon ik Philip weer mee krijgen. Ik dacht dat hij enorm zou bloeden. Ik kreeg nog een appje van iemand uit onze kerk, die het had gezien en die vroeg of hij gehecht moest worden. Maar toen ik thuis kwam en we even goed hadden gekeken, konden we geen druppel bloed en geen wondje vinden! 
Hij was alweer gauw de oude.
Ik moest er echt van bij komen.

Vandaag liep ik weer een rondje, (een andere route, maar ik zou gewoon dezelfde weer moeten nemen, morgen maar weer). Ik kwam weer terug in onze straat en zag deze prachtige, grote zonnebloem! Wat zijn ze toch vrolijk!


Vanavond bracht ik S naar bed en ze vond het toch een beetje te leeg allemaal in haar kamer. Ze vond het wel een idee om de doos met kleurtjes op het bureau te zetten met wat blaadjes, zodat het leek alsof ze eraan bezig was. Ik vind het er ook wel gezelliger uit zien zo. Vooral met dat groene monster erbij!


Ik luister deze dagen veel naar podcasts en soms hoor ik zulke mooie dingen. Deze zin bv heb ik even opgeschreven om nog eens verder over na te denken.

'Why is it that we demand that every chapter of our life make sense to us, when God promises that it's only the final chapter that make all thee other chapters make sense?'

('Waarom willen we dat elk hoofdstuk van ons leven zinvol is voor ons, terwijl God belooft dat het pas het laatste hoofdstuk is dat alle andere hoofdstukken zinvol maakt?')



 

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Wat eng, dat van die hond.

Die kamer is echt zo netjes. Een klein vetplantje zou ook leuk staan op haar bureau.

marijke zei

Heerlijk zeg, als je je huis wat leger kunt krijgen! Ik heb in september vakantie, ik vind het een goed plan om daar ook enkele dagen mee bezig te zijn.

Ik luister ook heel graag podcasts (vooral over het geloof, soms ook iets van geschiedenis of iets medisch) en schrijf dan ook vaak punten op die ik wil onthouden.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.