1 augustus 2021

Is dat niet heerlijk?

De allereerste tomaat uit onze tuin!
Een poos terug kreeg ik drie kleine tomatenplantjes van de buurvrouw


En nu zijn het flinke planten met veel tomaten.


Ook de frambozen zijn in aantocht, zo lekker!


Gisteren ben ik uiteindelijk niet meer naar de kringloop geweest om spullen weg te brengen. Die staan nu dus nog steeds in de huiskamer. Morgen een nieuwe poging!
Vandaag waren we niet aan de beurt om naar de kerk te gaan. We zaten op de bank te kijken, maar halverwege viel ik in slaap. Tussendoor werd ik wel een paar keer wakker, en wat ik dan hoorde vond ik heel mooi...ik dacht, dat wil ik nog wel even terug luisteren. De preek ging over Psalm 137, over depressie.
Het was niet zo gek dat ik in slaap viel, Philip laten we tegenwoordig in de gang slapen, hij was zo onrustig vannacht en we horen dat allemaal veel te goed. Als we hem in de huiskamer laten, gaat hij op de bank liggen en dat wil ik niet meer. Nu misschien de kussens rechtop zetten. Maar of ik dat lang volhoud...

Na de dienst bakte ik een appeltaart. Een poosje terug kwam een neef van me met een tas appels, daar had ik nog van over. Ik kon ze niet nog heel veel langer laten liggen.


Het is vandaag ook een dag van terugkijken. Een jaar geleden nam ik afscheid van Kirsten, een vriendin. Het lijkt of het gisteren was. Maar er is alweer een jaar voorbij. Wat is er veel gebeurt in dit jaar. Veel gebeurtenissen waarvan ik niet had gedacht die ooit mee te maken. Op het moment ben ik gewoon heel dankbaar met dagen die gewoon rustig verlopen.
Ik vond een mooi stukje van Corrie ten Boom:


Iedere keer, als wij onze hand in de zijne leggen en samen met Hem door het leven verder gaan, mogen wij Hem vragen onze hand vast te houden en ons te leiden tot onze laatste dag op aarde komt. Wij kunnen niet alleen gaan, niet één stap, maar "Heer, neem mij met U mede, waar U ook heen gaat". Wij kunnen Hem vragen ons aan zijn voeten te laten rusten. Is dat niet heerlijk? In onszelf zijn wij zo arm, maar in Hem zijn wij rijk - in Hem, die gezegd heeft dat Hij ons meer dan overwinnaars wil maken. Dan hoeven wij de toekomst niet te vrezen. Hij zal ons leiden op het smalle pad. 

...in elk opzicht zijt gij rijk geworden in Hem.   1 Corinthe 1:3

Wij danken U, Heer, dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar dat U ons zult leiden, ook in deze zeer ernstige tijden. En dat niet alleen, Heer, maar U wilt ons tot uw getuigen maken in een wereld, die zo donker is. Wilt U ons een licht maken? Dank U, Heer.

Corrie ten Boom

 

1 opmerking:

Aritha zei

Bedankt voor het citaat. Wat is dat mooi.
Al weer ene jaar geleden!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.