27 augustus 2021

Mam, ik schrok me rot!


Tijdens het opruimen vorige week vond ik een oud hymnboek. Ik ben het aan het doorlezen en zoek op youtube de hymns en luister ernaar. De teksten zijn vaak zó mooi! Ik maakte een screenshot van het lied dat ik vanochtend luisterde. Hier is een vers uit hetzelfde lied:

O thou fount of blessing,
purify my spirit;
trusting only in thy merit,
like the holy angels
who behold thy glory,
may I ceaselessly adore thee,
and in all,
great and small,
seek to do most nearly
what thou lovest dearly

(O Gij bron van zegen, zuiver mijn geest; alleen vertrouwend op uw verdienste. Zoals de heilige engelen die uw heerlijkheid aanschouwen, mag ik u onophoudelijk aanbidden. En al met al, groot en klein, proberen het meest te doen waar U zielsveel van houdt)

Woensdagochtend bracht ik S naar de dieren/speeltuin waar haar vriendinnetje was, ze vond al gauw weer een beestje.


En woensdagavond had ik homegroup en was ik zo laat thuis dat ik geen blogje meer kon schrijven, al had ik dat graag nog gedaan. En gisteren was de dag helemaal vol gepland, ik ging van het een naar het ander en was ook weer laat thuis. Het is even een heel drukke week met leuke en soms minder leuke afspraken. Ik vind het fijn dat het deze week allemaal kan, voordat volgende week het gewone ritme weer komt en ik ook weer ga werken.

Woensdagavond kwamen we bij een Chinese broeder thuis, Ik zou de avond leiden en vroeg me onderweg af hoe het zou gaan. Tegelijk wilde ik me daar niet druk over maken en besloot ik dat ik er heen zou gaan en uit zou zien naar wat God ons zou geven. En het was niet moeilijk om me niet druk te maken, ik keek er echt naar uit en verwachtte ook echt iets van God te zien.
We waren nog nooit eerder hier bij elkaar gekomen en keken onze ogen uit. Wat een prachtige planten! En alles was zo schoon en netjes...


Er stond ook een groot aquarium, waar we ook nog een poos naar hebben staan kijken. Zo leuk om iemand over zijn passies te horen vertellen.


We moesten ook heel erg lachen om dit exemplaar, geweldig! Moet je dat printje zien!! Dit was de grootste schoonmaker in het aquarium. Er waren ook nog kleinere algeneters en slakken. Ze deden hun werk prima, ik heb nog nooit zo'n helder aquarium gezien.


Maar zijn echte passie ontdekten we later op de avond, toen hij met stralende ogen vertelde dat hij 5 of 6 keer in de week met een broeder belde via zoom en samen elke avond van 10 tot 12 de Bijbel lazen, erover praatten en samen baden. We hadden het over 'honger naar God' en hoe we ervoor konden zorgen dat die honger gevoed werd en zou blijven. We waren het erover eens dat dit inderdaad gebeurt door samen te komen, samen Bijbel te lezen en samen te bidden,. 
'We zijn een lichaam, we kunnen niet alleen groeien!'

We hadden het ook over vergeving en een zuster vertelde dat ze vroeger moeite had om iemand te vergeven, maar nu ze ouder was dacht ze dat dat wel makkelijker zou gaan. Ik vroeg haar wat er dan veranderd was en wat ze toen zei vond ik erg mooi:
'Ik ben kleiner geworden, ik denk niet meer zo groot van mezelf.'
Ik denk dat dat een groot en mooi geheim is van hoe het in het leven van kinderen van God gaat. Zo heel anders dan hoe het in de wereld gaat. En ook helemaal in lijn met hoe Johannes de doper dat zegt: 'Hij moet meer worden, ik minder.'

Ik houd van deze avonden! Komend seizoen gaan we rouleren, de ene week bij de een, de andere week bij de ander. Ik zie er naar uit, zeker na deze avond. Het is zo mooi om elkaar beter te leren kennen, elkaar te bemoedigen, te groeien in de kennis en de genade en de liefde van God!

Ik kreeg nog iets moois van iemand, uit haar eigen tuin!
Ik had het opgehangen aan de muur bij de trap.
S zei later: 'Mam, ik schrok me rot! Ik dacht dat er een mummie aan de muur hing!!'
Ja natuurlijk, zou zomaar kunnen...


Maar nee, deze keer waren het mooie oranje lampionnetjes. Ik hang ze op om te drogen en als ze gedroogd zijn, kan ik ze ergens in doen voor de sier. Ze zijn leuk!


En nu...ga ik S wakker maken! We hebben een heel programma voor deze dag, dus gauw uit bed, ontbijten en op pad! Morgen daar weer meer over als het lukt. Heb een mooie dag vandag!

🙋


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.