19 augustus 2021

Morgen allemaal naar buiten!

De ochtenden verliezen we deze vakantie, die zijn we compleet kwijt aan uitslapen, ontbijten en Philip uitlaten en dan is het ineens alweer half 12. Maar dat geeft niet, sterker nog, ik geniet ervan!
Zo rond die tijd gingen we vandaag naar het Brienenoordeiland om bramen te plukken. 


Een eiland met mooi  en veel water en groen


En paars


En wit


De lekkerste, grootste bramen zijn altijd te ver om te pakken.


Hier zien we de Brienenoordbrug eens van beneden af.


En hier vanuit een andere hoek


Mooie bloemetjes zagen we


We vonden het allemaal leuk om er te lopen.


En te klimmen


En te springen


De bramenoogst viel een beetje tegen. De meeste bramen waren al geplukt.


Maar toch, zo over het hele eiland rondstruinend kwam ons bakje toch aardig vol


Het begon een beetje druilerig te worden, we gingen weer naar huis.
Eerst maar weer eens naar de sloop gereden. Weer wat spullen lichter!
Om een uur of 3 dacht ik dat het nog wel even leuk zou zijn om naar de ballebak te gaan met die meiden. Ze zaten inmiddels al weer een poos op hun kamer te spelen. Ik heb dan het idee dat ze wat in beweging moeten komen, anders slapen ze 's avonds niet. Gelukkig vonden zij het ook een leuk idee.


Ik had een paar boeken mee en zelfs m'n laptop, haalde er een cappucino en kwam toen een vriendin van me tegen! Wat hebben we elkaar de afgelopen tijd weinig gezien en gesproken. Dat hebben we nu een beetje ingehaald, super gezellig!


Er stond nog één ding op het programma vandaag en dat was:
Bramentaart maken! Ik zocht op internet naar een recept dat me lekker leek en die vond ik hier
En lèkker dat ie is, ik zei wel 3 keer: 'Hier houd ik van!' De bodem een beetje zoet, de bramen een beetje zuur, de room Yumm!!


Echt, morgen allemaal naar buiten en bramen plukken én deze taart maken!


Nog even over de foto's van vroeger, er komen er steeds meer voorbij. En had ik het niet over de Apenheul een poosje terug? Dat als je daar vroeger kwam, er altijd wel apen op je schouder of op je hoofd kwamen zitten? Nou, deze foto had ik toen in gedachte. M'n tante met een wolaapje op haar nek. Is het geen leuke foto?!


Leuk hoor, al die herinneringen


Nou, nog ééntje dan...
Met m'n moeder en m'n broers


🙋



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.