20 augustus 2021

Heel veel netter wordt het niet

We gaan zwemmen!
Dat hoef ik geen twee keer te vertellen, dat vragen ze bijna elke dag. Wat een beetje bij de zomervakantie hoort is dat je heerlijk vaak buiten kan zwemmen. Maar deze zomer gaat een beetje anders. En binnen zwemmen is natuurlijk net zo leuk met een duikplank en glijbanen.


Toen ik aan het koken was zag ik L met logeetje tekenen, zo leuk! Vanavond kwam ons buurmeisje nog een potje monopoly doen met S. Logeetje ging verder met haar tekening, die moest nog geverfd worden, zoals L het had gedaan.


En dan komt toch een keer weer het moment dat je de strijkplank en het ijzer tevoorschijn moet halen. Nu vanavond maar gedaan, want morgen wordt een druk dagje. Soms vind ik het niet erg om te strijken, maar nu vond ik het al een beetje genoeg voor vandaag en het ene overhemd na de andere polo kwam uit de mand. Al heel lang geleden ben ik gestopt met het strijken van t-shirts en zakdoeken enzo, ik geloof dat ik toen zelfs nog theedoeken streek! Dat komt denk ik door m'n moeder, die strijkt alles en ik moet zeggen dat het er dan wel weer heerlijk schoon en netjes uitziet. Maar zij heeft er ook plezier in en dat is net het elementje wat ik dan mis. Om er vandaag toch iets van te maken deed ik eens gek en haalde alle zakdoeken van K uit z'n kast en heb ze zo netjes mogelijk gestreken.


Heel veel netter wordt het hier niet hoor!



 

2 opmerkingen:

marijke zei

Ik geniet ontzettend van jullie vakantieverhalen, jullie doen leuke dingen!!!

Yvonne zei

Geweldig dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad! Genade van Zijn hand gekregen...

Ik stijl net als jouw moeder ook zakdoeken, theedoeken en dekbedden. Het is mijn risitfe uurtje waarbij ik fijn iets luister afhankelijk van mijn stemming. Soms muziek, andere keren een preek. Dat maakt mijn strijkuurtje aangenaam😅.

Ik hoop dat je weer lekker kan gaan genieten van het 'gewone' dagelijkse leven, wanneer de scholen weer zijn begonnen.(bij ons zijn ze vandaag weer begonnen😉)

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.