12 december 2022

12 december 2022

'Je hebt een witte tuin' zei K toen hij 's avonds laat ook naar bed ging. Ik geloofde het gelijk, vond het te koud om er m'n bed voor uit te gaan. Maar 's ochtends, toen het nog een beetje donker was, spiekte ik toch even en nam een foto. Het eerste echt winterse plaatje. De jongste meiden hebben zelfs nog even wat sneeuwballen gegooid begin van de middag. Het was al gauw weer weg.


Heel even twijfelde ik of ik wel zou hardlopen die zaterdag, maar heb het toch gedaan. Ik had geen last van gladheid. En de kou was weg zodra ik me warm gerend had. Het was wel erg mistig.


Op insta heb ik de foto een beetje kleur gegeven.


Vrijdagavond zagen we zo'n mooie maan, dat ik iedereen naar buiten heb gesleept om 'm te bekijken. Het was een prachtige, grote, oranje bol. Op een foto helemaal niet goed te zien. Maar ze vonden hem allemaal mooi hoor!


Met L d'r camera iets beter.


Vandaag heeft S vrij en begonnen we met een film. We keken van twee een stukje. De eerste vond ik teveel van magie en het christelijk geloof vermengd, de tweede was oersaai. Uiteindelijk keken we een filmpje van 22 minuten. Het ging om de gezelligheid. En nu is ze met een vriendin aan het 'shoppen' in het winkelcentrum. Dat vindt ze heerlijk. 10 jaar! Loslaten die kleine mensjes!

Ik had al eens wat tekeningen van L laten zien. Maar er is hier nog iemand die de mooiste schilderijen maakt! Onze jongste pleegdochter (12) heeft wat Arabisch bloed in zich en vindt het heerlijk om zich in haar cultuur te verdiepen en daar alles over te leren. Regelmatig komt er een dergelijk portret onder haar handen vandaan. Ik hoop dat ze dit blijft doen!


En als we het dan toch over mooi hebben. Deze kerstkaarten heeft iemand uit onze gemeente gemaakt. Je kunt haar hier op insta vinden. Het zou leuk zijn als ze meer bekendheid krijgt, misschien wil je haar ook volgen! Deze kerstkaarten vond ik zo mooi, dat ik ze kocht. Ik bedacht nog wel dat ik eigenlijk nooit kerstkaarten stuur. Deze keer dan toch proberen op tijd te doen.


Van al dat creatieve gedoe om me heen krijg ik zin om ook iets te maken. Ik ben er net mee begonnen en hoop dat het lukt en dat het vandaag nog af komt. Dan zal ik het morgen laten zien.

🙋




 

2 opmerkingen:

marijke zei

De natuur is nu zo bijzonder, het was echt heel mooi vanmorgen. Wat een prachtige tekening maakt jullie pleegdochter. Ik ga eens op het Insta account kijken.
Stuur sinds Corona weer veel kerstkaarten. Vind het een mooie manier om aan iemand te laten weten dat je hem of haar niet vergeten bent.

Marijke zei

Grappig, degene die de kaarten maakt, woonde in Kockengen!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.