28 december 2022

28 december 2022

 Kerst 2022 is voorbij, het was...

Ons zonnestraaltje in deze korte, donkere dagen

Oeps... er viel een beeldje in de kaars en we merkten het pas toen het kaarsvet alweer hard was.

Dat was dus niet zo'n slim plekje

Een paar dagen voor kerst, toen er nog van alles voor te bereiden was, ben ik op de bank gaan zitten en een nieuw haakwerkje begonnen. Ik zag de wol in de winkel liggen en vond de kleuren zo mooi.


Gisteren was S jarig, 11 jaar is ze geworden! M van R had weer een prachtige taart gemaakt!

Ze mocht hem zelf aansnijden


Vandaag is het dus nagenieten, maar ook uitrusten.
En ook een beetje terugkijken en vooruitkijken.
Vorig jaar had ik een heel boekenleesplan.
Ik zou het hele jaar met 7 of 8 boeken doen.
Dat hield ik drie maanden vol.
Nu heb ik geen plan,
op één na
De hele winter ga ik me met de inhoud van dit boek bezighouden:


Het gaat over groeien in Christus. Vaak denken we te kunnen veranderen door heiliger te gaan leven. Of door meer kennis en inzicht in de Bijbel te hebben. Of door ervaringen. En al deze dingen zijn belangrijk en nodig voor groei. Maar échte groei komt door het leven van God binnen in ons. Ik zal er vast nog wel wat over delen.

In dit filmpje kun de introductie en het eerste hfd beluisteren. Echt mooi en een fijne stem om naar te luisteren!


Nog een laatste foto.
Ik liep 's ochtends langs het water en zag deze rustig op één poot zitten.


2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Die taartfoto is zo leuk! Gefeliciteerd, ik heb haar zien groeien door je blog heen van toen naar nu. 11 jaar alweer. En dat haakwerk ziet er echt heel mooi uit (ook wel mijn kleuren).

Lief zonnestraaltje. Ze lacht!

marijke zei

Dank voor het delen van dit boek/ youtube gedeelte. Ik heb ook geprobeerd zelf te groeien in Christus. Maar door Gods Woord en Geest geleerd dat dit niet vanuit mezelf kan. Ben benieuwd naar het youtube fragment, hoop dat mijn middelbare school engels dit volgen kan.

Alvast Gods zegen en nabijheid toegewenst voor het nieuwe jaar. Hoop dat je blijft delen via je blog, ik denk dat het voor veel mensen tot zegen is. Niet alleen wat Dane Ortlund zegt, maar ook jouw persoonlijke verhaal in je blog.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.