21 december 2022

21 december 2022

 Nog steeds aan de Beverbende hier hoor.
Het blijft leuk, al wordt het tijd voor een nieuwe versie. Sommige kaarten zijn herkenbaar door een kreukeltje of een putje op de achterkant. En ik me maar verbazen dat L steeds precies mijn nullen eruit pikt!

De afgelopen weken ben ik hier druk mee bezig geweest:


Allerlei formulieren moesten ingevuld en ondertekend worden. Maar nu is het echt zover!


In februari hoop ik te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in! Het leven zal er wel een beetje anders uit gaan zien. Ik zal veel nieuwe dingen gaan leren. Dit is iets waar ik de laatste misschien wel 15 jaar van droom. 'Áls ik ooit nog iets ga doen, dan is het kraamverzorgende!' En grappig toch dat ik hier nu 'als oma' mee kan beginnen?! Nu begrijp je vast ook wel dat het me niet helemaal goed lukt om niet teveel na te denken.

Vandaag is het winter geworden!
En het is zo belangrijk om 'vandaag' te leven!
Ik heb een to-do-lijstje gemaakt en het begin ging goed. Maar nu laat ik het maar los, want naar het winkelcentrum stond er helemaal niet op, maar die meiden willen graag nog een mooie jurk voor kerst kopen en dat begrijp ik ook wel. En de rest van de week zit al zo vol dat het daar niet meer van komt. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuwe to-do-lijst! Dan zet ik de badkamer er gewoon weer op.

En nu nog een mooie Psalm. Het lijkt niet zo'n blijde. Maar er zijn in het leven ook gewoon heel veel dingen die je niet blij maken, toch? Een zieke broer, worstelende dochters, een vriendin die een verkeerde weg inslaat, een rouwende buurvrouw, mensen die weggaan uit de gemeente... Het was/is er allemaal dit jaar. Soms heb ik de neiging in al dat verdriet te verdrinken. Soms heb ik de neiging er met een grote boog omheen te lopen. Soms kan ik het gewoon rustig in de ogen kijken en het voorzichtig een plek geven. En dit lied helpt me daarbij!



5 opmerkingen:

Rajani Rehana zei

Beautiful blog

Rajani Rehana zei

Please read my post

Anoniem zei

Wat een prachtige Psalm. Die had ik even nodig. Groet van een 'stille meelezer' ;)

marijke zei

Wat mooi Lieneke, dat je je droom gaat volgen. Je kunt in het vak van kraamverzorgende heel veel betekenen. Ik herinner mij de kraamverzorgenden die bij ons waren nog heel goed.

Dankjewel voor de Psalm. Ik kan me daar helemaal aan optrekken. Wij waren laatst bij een Kerstconcert en daar werd deze Psalm ook gezongen (oude berijming). Voor ons zat een oudere mw met een jongere mw, ik denk moeder en dochter. Beiden schoten vol bij deze Psalm. Het raakte mij.

Psalm 42 : 5
Maar de HEER zal uitkomst geven,
Hij, die 's daags Zijn gunst gebiedt;
'k Zal in dit vertrouwen leven,
En dat melden in mijn lied;
'k Zal Zijn lof zelfs in den nacht
Zingen, daar ik Hem verwacht;
En mijn hart, wat mij moog' treffen,
Tot den God mijns levens heffen.

Aritha Vermeulen zei

Bedankt voor je blog. Dat lied is mooi en ik ben zo blij voor je dat je iets mag doen waar je echt naar uit ziet.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.