15 december 2022

15 december 2022

Weer even wat plaatjes vanaf de kade. Het ging me bij deze foto om de meeuw die net wegvloog. Maar de gebouwen aan de overkant staan er ook mooi bij in het zonlicht.


Het was weer zo fijn om er te lopen.


Een beetje ijs op de rand



Toen ik thuis kwam heb ik havermoutkoekjes gebakken.
4 bananen prakken


200 gram havermout er door geprakt


En 100 gram chocoladestukjes erbij


20 minuten in een oven van 180 graden
en je hebt de lekkerste koekjes!
Nou ja, lekkerste...
Gewoon lekker!


Ik heb een mooi, klein, kleurig notitieboekje, daarin schreef ik gisteren een hele lijst met dingen die ik kan doen wanneer ik me verveel.


Oke, dit klinkt wel gek. Misschien is 'vervelen' niet het goede woord. Soms zit ik op de bank en weet ik gewoon even niet wat ik allemaal kan doen. Dan ben ik moe en heb ook niet zo veel zin. Maar er zijn altijd grote en kleine karweitjes die dan nog gedaan kunnen worden. En die heb ik opgeschreven. Bijv een gaatje dichtnaaien in S d'r pyjama, even met de hand, zo gebeurd, maar het ligt al weken op m'n nachtkastje...Of een mailtje lezen van de serie met lessen van Anne vd Bijl waar ik me voor op heb gegeven, maar waar het niet van komt op het moment dat ik het mailtje voorbij zie komen. Of een kraambezoekje regelen. Of koekjes bakken.

Gisteren was ik op een verjaardag van een vriendin. Ik vroeg haar man of hij nog een mooi boek voor me had. Hij ging naar boven en kwam met een stapel boeken naar beneden, 2 of 3 had ik er al gelezen, maar de andere 5 mocht ik meenemen. Dit is er één van. Het zijn fijne, korte hoofdstukken. Wat is het lezen van een goed boek toch een heerlijke bezigheid!


1 opmerking:

marijke zei

Grappig, ik herken het, soms zijn er van die momenten waarop je denkt, er is nog zoveel te doen, maar wat zal ik nu eens gaan doen. Vaak zijn het bij mij momenten kort voor ik iets anders moet gaan doen. Wat mij helpt is soms de activiteit te 'klokken'. En dan ontdek je dat je in 8 minuten heel veel gedaan kan krijgen....

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.