29 december 2022

29 december 2022


Ik las een mooi stukje quote uit C.S. Lewis in Narnia, Prins Caspian.
Het past bij dit plaatje:

'Aslan,' said Lucy, 'you're bigger.' 'That is because you are older, little one,' answered he. 'Not because you are?' 'I am not. But every year you grow, you will find me bigger.'

'Aslan,' zei Lucy, 'Je bent groter!' 'Dat komt omdat jij ouder bent geworden, kleintje!' antwoordde hij. 'Niet omdat jij ouder geworden bent?' 'Ik ben dat niet. Maar elk jaar dat jij groeit, zal je me groter vinden.'

Zo is het als we groeien in Christus.
Hoe meer we groeien, hoe groter Hij wordt!
Is dat niet mooi?


In het boek 'Deeper' las ik dit:

Ephesians speaks of 'the unsearchable riches of Christ' (Eph. 3:8) What does it mean that there are riches in Christ and that these riches are unsearchable? That we can dig and dig but never hit bottom on them?(...) Let me suggest that you consider the possibility that your current mental idea of Jesus is the tip of the iceberg. That there are wondrous depths to Him, realities about Him, still awaiting your discovery.

Efeziërs spreekt van 'de onnaspeurlijke rijkdom van Christus' (Ef. 3:8) 'Wat betekent het dat er rijkdom is in Christus en dat deze rijkdom ondoorgrondelijk is? Dat we kunnen graven en graven maar nooit de bodem bereiken?(...) Laat me je voorstellen dat je de mogelijkheid overweegt dat je huidige mentale idee van Jezus het topje van de ijsberg is. Dat er wonderbaarlijke diepten in Hem zijn, realiteiten over Hem, die nog steeds wachten op jouw ontdekking.

Zo wil ik het nieuwe jaar in!


Van de serie 'Narnia' heb ik 'Het neefje van de tovenaar' gelezen. Dat ging net. De andere delen vind ik spannend en de film kijken is al helemaal geen optie. Dat vind ik eigenlijk heel jammer, want het schijnt wel echt heel mooi en goed te zijn. Ik hóóp dat het ooit in mijn leven gaat lukken. Dat ik de hele serie kan lezen en kijken en er de mooiste stukjes uit kan halen. Maar als ik dat wil, is het wel handig om daar stappen in te zetten. En daar ben ik nog niet helemaal uit. Misschien ga ik 'Het neefje van de tovenaar' nóg een keer lezen en koop ik ooit de hele serie en ga ik er langzaam doorheen.


(De plaatjes heb ik van Pinterest, als je erop klikt, kom je daar terecht)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kan het je echt aanbevelen. Ik lees die boeken nog steeds regelmatig. Zo intens mooi. Hoe Aslan omgaat met iedereen. Echt geweldig. Heb ze ook aan onze kinderen voorgelezen. Heel waardevol. Maar ik durf de film niet te bekijken. Omdat ik dan bang ben dat mijn beeld van Aslan dan verandert....

Yvonne zei

De boeken en film zijn echt prachtig! Misschien een optie voor je, om de oude films van Narnia te kijken. Deze zijn wat minder griezelig...

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.