18 juli 2020

Een jaar geleden vond ik het echt niet lekker!

'Je weet dat ik morgen de hele dag weg ben he?!'
Dat zei ik gisterenavond nog maar even voor de zekerheid voordat ik m'n ogen dicht deed. Vandaag had ik een uitje naar de stad, het centrum gepland, helemaal alleen! Om 11.30 uur stapte ik uiteindelijk pas op de fiets en reed op m'n gemakje richting de Willemsbrug. Wat een leuke plekjes kom je toch tegen!


Het is nog niet zo heel lang dat ik hier echt van kan genieten. Ik zag de stad vroeger alleen maar als drukte, herrie, auto's, mensen... En dat is het natuurlijk nog steeds. Maar nu zie ik ook hoe leuk al die mensen zijn, hoe mooi de havens zijn en sommige gebouwen en hoe gezellig het is.

Eerst ging ik naar de markt. Daar kocht ik twee tafelzeiltjes. Een voor binnen en één voor in de tuin. Eindelijk! Die hadden er al veel eerder moeten zijn. En bij de kaasboer kocht ik twee stukken kaas. Jong belegen komijnenkaas en parmezaanse kaas. De eerste omdat K die zo lekker vindt. De tweede omdat ik die zo lekker vind. Een jaar geleden vond ik het écht niet lekker, maar bij het gezin waar ik werk, smullen ze er elke dag van, proefde ik eens af en toe, probeerde het ook eens op brood, met een beetje pesto erbij...en nu, yumm!!


Vlakbij de markt staat de Laurenskerk, daar liep ik even uit de drukte een stil wandelpaadje in. Wat een mooi gebouw is dit ook. Ik ben er ook naar binnen gegaan. Maar daar ga ik morgen iets over schrijven.


Één ding kan ik wel al laten zien. Er was een kleine nis met een boekenkast. Daar heb ik even een foto van gemaakt. Bijzonder om dat zomaar even tegen te komen. En gek eigenlijk dat ik dat niet eens in een kerk als deze had verwacht. Ik vind het echt meer een toeristenplek dan een huis van God. Maar misschien moet ik er eens op andere momenten komen:).

'Eer iets van mij begon te leven,
stond alles in Uw boek geschreven.'
Na de kerk ging ik nog een stukje verder de stad in en heb ik wat kleding gekocht, waaronder deze leuke blouse en trui!


Wens ik jullie een fijne zaterdagavond!
Ik ga met M spelletjes doen bij iemand thuis van de homegroup, gezellig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.