24 juli 2020

Echt een feestje!

Wat een donkere luchten vanochtend! Maar ik wilde toch even gaan hardlopen, er is alweer een week voorbij sinds de laatste keer. Ik wil wel weer terug naar de 2 of 3 keer per week. Maar vandaag... mijn bekken was het er niet mee eens. Tijdens het rennen had ik nergens last van, maar de rest van de dag kon ik amper opstaan, zo'n pijn. Ik word oud, zegt K...


Omdat we tussen de middag maar met weinig waren, maakte ik iets meer werk van de lunch. Havermout/banaanpannenkoekjes met Griekse yoghurt, aardbeien en nootjes. Dat is echt een feestje!


Hoewel ik me niet helemaal fit voelde, wilde ik toch niet de hele dag binnen blijven, dus zijn S en ik naar het tuintje gefietst. Onderweg een schoolmaatje opgepikt. Ik begon met alles maar eens flink wat water te geven. En genoot weer van het zien van de kiwi's,


de appels,


en de druiven.


Ik heb nog een paar prachtige, grote, rijpe bramen geplukt en mee naar huis genomen.
En het zonnetje heeft me ook gevonden!


S. kwam me een mini-bosje-bloemen brengen...


Het stond mooi op het schoteltje.


En Oh, wat heb ik lekker lang gelezen, terwijl die twee aan het spelen waren! De tijd vloog voorbij. Op het laatst moest ik nog wel even mee doen met verstoppertje. En toen gingen we weer naar huis.
Alle ontspanning en rust is er gauw weer uit als deze twee voor je uit fietsen, helemaal als ze van de brug af sjezen...


Wat is een bakje koffie 's avonds soms toch lekker!
Ik poste deze foto op Insta en schreef er dit citaat uit 'The lifegiving table' van Sally Clarkson bij:
'By intentionally creating spaces of beauty, even if only tiny ones, we combat chaos, despair, ugliness, and exhaustion. When life is too much for you, light a candle, put on music, pour yourself a cup of tea, and take a deep breath.'

'Door opzettelijk schoonheid te creëren, ook al is het maar iets kleins, bestrijden we chaos, wanhoop, lelijkheid en uitputting. Als het leven je te veel is, steek dan een kaars aan, zet muziek aan, schenk jezelf een kopje thee in en haal diep adem.'
(Zulke dingen helpen bij mij alleen echt als ik eerst mijn hele onrustige hart weer opnieuw aan God heb gegeven) 







1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Ik heb iedere keer wat aan je blogs. Vaak lees ik ze 's avonds op bed. Dan kan ik via mijn telfoon geen opmerking zetten. Bij deze: voor al je blogjes. Zo leuk in vakantietijd.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.