27 juli 2020

Daar hebben we het niet over

Helemaal geen zin om een blog te schrijven! Heb geen foto's gemaakt van alle klusjes die ik in een enorm traag tempo deed vandaag. Maar komaan, niet te negatief, het is zeker te zien dat ik hier beneden het een en ander heb gedaan. De ramen zijn gezeemd, de vloer is gedweild, de spelletjeskast ziet er weer netjes uit en het is opgeruimd en schoon!
Wat ik allemaal ook had willen doen, maar niet heb gedaan, daar hebben we het niet over! En ook niet over dat ik steeds maar afgeleid werd door m'n telefoon. En ook niet over dat ik nu heel moe ben en m'n ogen dicht wil doen!

Kijk eens wat een mooie bloem! Zomaar bij de buren voor de deur!


En zo breng ik de avond door, lekker lezend in het hoekje van de bank. Ik merk dat ik vaak precies daar ga zitten als ik het allemaal een beetje zat ben.


Vanochtend begon ik wel met een heel mooi lied...die ga ik toch nog even delen. Ik vond 'm weer zo mooi na een preek over Hosea 1-3, waarin Hosea de opdracht krijgt met een prostituee te trouwen. En hoe ze hem dan ontrouw wordt en dat hij haar opnieuw moet trouwen, ja zelfs voor haar moet betalen om haar terug te krijgen.
Het mooiste vers vind ik Hosea 2:13
'Daarom, zie, Ikzelf ga haar lokken, haar de woestijn in leiden, en naar haar hart spreken.'
Dat bid ik vaak: 'spreek tot mijn hart, Heer!' 

Maar terug naar dit lied. Ik stel me dan Gomer voor, die uiteindelijk dit lied zingt...
Iedereen heeft andere goden dan de Enige Levende God nagejaagd en zo word het verhaal van Hosea, Gods verhaal met jou en mij.


I love your presence Lord,
No more do I desire
Immersed in holy love
Baptized in holy fire

Set free to worship you
So soar upon your wings
To open wide the door
And let my spirit sing

I love your presence Lord,
No more do I desire
Immersed in holy love
Baptized in holy fire

The world falls far below
Your glory comes so near
My heart just overflows
Whenever you are here

I love your presence Lord,
No more do I desire
Immersed in holy love
Baptized in holy fire

The old is overcome
By life that has no end
And so you fill my soul
With grace and peace again

I love your presence Lord,
No more do I desire
Immersed in holy love
Baptized in holy fire
 



1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Mooi Lieneke, dank je wel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.