21 juli 2020

Daar zijn zomervakanties voor

Want het geknakte riet verbreekt Hij niet
Al wat beschadigd is herstelt Hij op den duur.
Wat walmt dat dooft Hij niet,
want Hij kent ons verdriet.
Want een verbroken hart veracht Hij niet.
Al wat vernederd is, verhoogt Hij op zijn tijd.
Hij troost de treurenden,
de zwakke beurt Hij op.
Een paar regels uit een lied dat we vroeger vaak zongen en waar ik vandaag de hele dag door aan moest denken. Ik denk omdat ik van de week deze devotional las. Het deed me goed deze tekst te lezen. Er is zoveel dat geknakt en verbroken is...
En nu zie ik de foto van het mooie bloempje dat ik vanochtend zag en zie nu dat de steel geknakt is.


Later in de ochtend liep ik even de tuin in. Het is helemaal niet zo'n hele grote tuin hoor, maar ik vind het de laatste tijd toch elke keer weer even fijn om te kijken hoe alles erbij staat. Er zijn zoveel bijen of hommels die in en uit de bloemkelkjes gaan! Elke keer probeer ik het vast te leggen, maar het lukt niet altijd. Deze keer ben ik tevreden. Hij houdt zich nog met een pootje aan het blad vast, zie je dat?


Voor vandaag had ik een ideetje bedacht. We stapten op de fiets en gingen naar de markt om wat stofjes in te slaan. Ze willen allemaal zo graag rokjes naaien en blousjes. Maar ik kan helemaal niet naaien! Volgens mij is het niet heel moeilijk en tegenwoordig kom je met meester Youtube of juffrouw Pinterest een heel eind. En als het niet lukt, geen paniek! Met stofjes kun je ook nog hele leuke andere dingen doen. Zoals een kaft maken voor een schrift of boek, Of een slinger of ... whatever.


We kropen vanmiddag niet gelijk achter de naaimachine. Er kwam een ander ideetje tussen, dus stapten we weer op de fiets en gingen naar het meertje. Ik vond het zelf te koud om te gaan zwemmen, maar de twee meiden van 7 en 8 hebben zich nog heerlijk in het water vermaakt. Uiteindelijk zijn er ook nog spontane logeerpartijtjes uit gekomen, gezellig, daar zijn zomervakanties voor!


Dé schoenen voor dit seizoen...


Vanavond hadden we een afspraak met Ha & Ma. Ze hebben een huis gekocht en ze konden nog een keer met allebei de ouders komen kijken. Nou, dat was een feestje! Wat een heerlijk huis. Een andere keer hadden we de omgeving al bekeken, maar binnen kijken is natuurlijk nog veel leuker. Zo bijzonder dat ik straks een zoon heb die getrouwd is en in dat huis woont...💕 Nou ja 'straks', het duurt nog even.
Ze gaan dichtbij een slootje wonen en deze prachtige paarse ... stonden zo mooi in de zon te schitteren, dat ik het niet kon laten om eerst even een foto te maken.


En nu is deze dag voorbij.
Het verbaasd me soms hoe je kunt leven in twee werelden...
Maar daar zal ik morgen misschien iets over delen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.