18 augustus 2020

Uitstellen

Heb je dat ook weleens? Dan wil je de dag beginnen met het lezen van de Bijbel, maar je stelt het steeds maar weer uit. Dat was zo'n dag vandaag. Ik had heerlijk uitgeslapen, ontbeten. Toen eerst maar even een potje yathzee met R & M en Mar. Toen even afdrogen, de was doen, Philip uitlaten, boodschappen doen, lunchen en zo ging dat maar door. Totdat ik eindelijk in de tuin met m'n Bijbel zat. Pas las ik ergens dat de meeste maaltijden van je leven genuttigd zijn, zonder er bijzonder veel aandacht aan te besteden... in ieder geval niet zo dat je je nu nog elke maaltijd herinnert, maar je bent erdoor gevoed en het zorgde ervoor dat je in leven bleef. De gewoonte om je Bijbel elke dag te lezen is net zo belangrijk. Soms denk ik dat het elke keer iets heel bijzonders moet zijn, omdat het God is die spreekt. Maar dat is niet zo. En ook dan voedt het me en geeft het me geestelijke kracht en energie...zonder dat ik me er bewust van ben.

Aan het eind van de middag heb ik heerlijk hardgelopen. Niet zo ver en ook niet zoveel. 3 x 500 meter en na elke 500 meter, ook 500 meter gewandeld. Zo ga ik proberen het langzaam op te bouwen en hoop ik dat m'n been niet al teveel tegensputtert. Het was zo lekker, ik heb het echt gemist, ik wilde zo graag weer rennen langs het water.


Ook omdat het echt goed voor m'n hoofd is. Het is goed tegen stress en tegen alle al dan niet heftige emoties. Ik ben ooit begonnen met hardlopen omdat ik last van paniek en angst had, mocht je nog niet zo lang mijn blogs lezen. Ik heb het al eens eerder verteld. Ik ben nog altijd dankbaar dat ik daar zo goed als geen last meer van heb! Ik zei het nog tegen K. toen we die 42 km fietsten, dan dringt het ineens tot me door dat dat jaren geleden echt een probleem was. Dat is één van de redenen, waarom ik zo intens kan genieten van veel dingen.
Alleen als ik heel erg moe ben of als er veel gebeurd, dan ligt het nog weleens op de loer.


En dan ben ik weer bijna thuis en ga ik op een randje zitten met m'n rug tegen de muur en kijk ik over het water...dan lééf ik!:)


Ik kon gewoon om half 5 vanmiddag gaan hardlopen en nog gaan douchen toen ik thuiskwam, omdat R & M gingen koken. Ze maakten een gevulde bladerdeegrol. Met gehakt, prei, ui, tijm, rosemarijn en nog meer.


Ik kon bijna niet stoppen met eten zo lekker was het en zo'n trek had ik gekregen!

Ik wilde eigenlijk nog iets zeggen over het boek dat ik in de kringloop heb gekocht en wat ik nu aan het lezen ben. Het is zó goed! Maar ik ben aan het begin van deze blog al begonnen met een serieus praatje, dus dat moet maar even wachten tot morgen. 

Had ik trouwens al gezegd dat het gisteren hier flink ruzie was tussen een paar dochters? En dat ik dan ook lekker mee kan gaan zitten doen? Mochten jullie denken dat dat hier nooit voorkomt, heb je het mooi mis! Verder zeg ik er maar niet teveel over, want zij zijn mijn meest trouwe bloglezeressen 😉.
En ik houd zoooveel van ze!
💖💖💖

Veel leuker is het om te vertellen dat we vanavond met 'z'n allen' hebben gezongen, terwijl M gitaar speelde. Zo fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.