12 augustus 2020

Nog even buiten zitten

Opnieuw een warme dag.



We bleven thuis en hebben vooral veel gelezen, wat reparatieklusjes gedaan, de was, boodschappen en bankhangen met onze mobiele telefoons, af en toe namen er een paar een duik in het badje (wat ik niet van plan was neer te zetten dit jaar vanwege de droogte...🙈), dat soort dingen. En ik betrap mezelf erop dat ik weer zin heb om te gaan hardlopen! Dat heeft lang geduurd en ik ga het natuurlijk met deze temperaturen helemaal niet doen. Maar dat ik er weer zin in krijg is een goed teken. Ik ben wel van plan het heel langzaam op te bouwen, een halve km per keer ofzo. De pijn in m'n bekken en been is nog steeds niet helemaal over.

Vinden jullie het ook zo heerlijk om 's avonds nog even buiten te zitten? Het is zo lekker fris dan. En ook de buren zitten gezellig met elkaar te kletsen in hun eigen taal. Turks, Pools, Chinees, Surinaams, het komt allemaal voorbij.
Gisteren zaten we niet buiten, maar binnen. Gezellig nog wat na te praten en plannen te maken voor komende dagen.


'We need people to lift us up, of course, but we also need home to do that. The world is a scary place without a dependable refuge, and we want our home to be a strong shelter in the midst of the storms of life. (...) We see the refuge of home as making ministry possible. It provides us with strength, renewal, and support as we reach out to those around us.'
(Sally Clarkson in 'A lifegiving home')


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.