31 augustus 2020

Ik kneep 'm kapot

Een vriendin appte eind vorige week of haar kon helpen met het eten van de andijvie die in haar moestuintje groeide. Nou, heerlijk...andijvie stamppot met spekjes, dat is lang geleden! We fietsten samen naar haar tuintje en ik kon het niet laten om foto's te maken van al die prachtige bloemen. De zomervakantie mag dan voorbij zijn, de zomerpracht is dat nog niet!





Wat een mooi boompje is dit!



Nog nooit heb ik een aubergientje zien groeien! Geweldig!


En daar hebben we de andijvie!


Toen ik thuis kwam heb ik ze eerst gesneden en gewassen. Er kwamen nog 6 slakjes uit gekropen! Één mini...schijnbaar is het huisje nog niet zo sterk als ze zo klein zijn, ik kneep 'm kapot...🙈. 4 grotere zette ik in de boom aan de overkant van de straat. Ik hoef ze niet in mijn tuin. Alleen het allerlaatste kleintje, die ik toen maar met twee kleien blaadjes andijvie opgepakt heb, liet ik in de tuin vallen.


Goed, tot zover, mijn groene vinger verhalen.

Het was fijn om zo even buiten te zijn, want de volgende 5 uur zou ik bezig zijn met de theorie van m'n EHBO voor babies en kinderen voor m'n werk als gastouder. Ik haalde het gelukkig in één keer. Ik weet nog dat ik het twee jaar geleden op het nippertje haalde. Nu ging het beter. Over een poosje nog de praktijk en dan ben ik weer klaar voor twee jaar.

De rest van de middag was ik niet zo vrolijk en maakte ik een beetje mot met een paar meiden hier. Ik denk dat het komt omdat ik echt 5 uur lang gefocust was op die cursus en alleen even een pauze had voor de lunch. Gelukkig hoeft dat niet elke dag zo. Toen we gingen eten was iedereen zo tevreden over de andijvie, dat maakte alles weer goed!:)

Vanavond stond op het programma om boeken te kaften. Ik zei: Oke, ik ga 2 uur boeken kaften, alles wat niet af komt, doen we morgen! Je kunt je vast voorstellen hoe aangenaam verrast ik was toen we na 35 minuten al klaar waren!


Had ik mooi nog even tijd voor een blogje!

Oh mensen, het is weer zo'n mooi boek dat ik aan het lezen ben over het huwelijk. Ik zal er gauw iets meer over schrijven, maar nu niet. Nog even wat andere dingen doen.

Tot in september!!








 

2 opmerkingen:

marijke zei

Prachtige tuinfoto's, hopelijk krijgen we nog een mooie herfst. Dan vind ik de paddenstoelen altijd zo mooi. Probeer dan altijd een middag naar het bos te gaan om die te zien.
Herkenbaar hoor, dat je geprikkeld raakt als je ingespannen hebt zitten leren. Ook fijn dat je dat deelt. Gefeliciteerd met het behalen van de toets, alvast succes voor de praktijk toets.

Ben benieuwd naar het boek over het huwelijk.

Aritha Vermeulen zei

En hoe is deze week gegaan bij jullie?

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.