17 augustus 2020

Samen weg

'Hoe laat is het?'
'5 over 6'
aahrgh...zo vroeg!
De vakantie van K. zit erop. Jammer, jammer, jammer!
Na een kwartier pogen om weer in slaap te vallen, besluit ik maar om wakker te blijven. Ik lees nog wat en ga dan m'n bed uit, neem een douche en ga even naar buiten met Philip. Wat is het lekker buiten! Weer thuis ontbijt ik. De melk is op, dus zet ik koffie voordat ik aan de afwas begin. En dan pak ik een stapel boeken en ga ik in de tuin zitten met een kop koffie en m'n Bijbel. Ik lees Nehemia 12, over de toewijding van de nieuwe muur om Jeruzalem. Wat een feestvreugde! Maar wat heeft die muur veel te verduren gehad. Ook deze is weer neergehaald... Dan moet ik ook denken aan de tekst in Zacharia 2:
En Ik zal voor haar zijn, spreekt de HEERE, een muur van vuur rondom, en Ik zal in haar midden tot heerlijkheid zijn.'

En daar mijmer en bid ik nog even over verder... 

Ondertussen heb ik in geen 4 dagen een blog geschreven. Dat hadden we niet afgesproken. Maar ja, donderdagavond was het zo laat geworden... Maar laat ik beginnen met donderdagochtend. Toen besloten we om even naar het winkelcentrum te gaan. A. had wat korte broeken nodig. We mochten daar niet zonder mondkapjes rondlopen. Ik heb 'm wel een paar keer van m'n neus gehaald, ik krijg het er maar benauwd van.


We haalden ook gelijk maar alle schoolspullen. We hebben nog nooit zo weinig hoeven kopen!


Donderdagavond gingen we met z'n allen bowlen. Wat was dat gezellig! En warm:)
Voor degene die dat leuk vinden, van links naar rechts:
A. R & M, S, L, Mar, M, Ma & Ha


Na het bowlen gingen we nog even naar het huis van Ha & Ma kijken en een klein eindje lopen, naar de weilanden. Terwijl we weer terug liepen liepen S en Ha gezellig hand in hand voor me en S vertelde alles over het boek 'De olijke tweeling' die ze uit had gelezen. Zo schattig!!


Je begrijpt dat het niet al te vroeg meer was en ik besloot maar geen blogje meer te schrijven.
Vrijdagochtend was het weer tijd voor ons tweewekelijkse uitje om bij A en S wratjes aan te stippen. Gelukkig worden het er al steeds minder! De vorige keer deed het heel erg veel pijn, maar heeft het blijkbaar wel goed geholpen.
Daarna heb ik M, A. en S naar een logeeradresje gebracht en zijn K en ik samen twee daagjes weggegaan. We begonnen in Utrecht met wat kringloopwinkeltjes en daarna ook nog in Amersfoort.


Deze muur is wel heel grappig he?! Moet je weten dat ik in kringloopwinkels ook eigenlijk alleen maar bij de boeken te vinden ben!

Eenmaal in Putten bestelden we een Pizza bij de Domino's en aten die aan de rand van een drukke weg op 😄. Lekker dat ie was! Ik had de helft Hawaii en de andere helft tonijn.
En toen hoorden we het in de verte al een beetje donderen, maar we hadden zwemkaartjes besteld. We zijn toch maar gegaan en het was heerlijk om wat baantjes te zwemmen, het onweer en de regen bleven op afstand. We gingen ook nog in de wildwaterbaan... om tot de ontdekking te komen, dat we ook de jongsten niet meer zijn, we hebben er wel om gelachen, gelukkig maar!

Vrijdagavond lag ik al in bed en hoorde ik K luisteren naar de rouwdienst van eerder op deze dag, van iemand die twee jaar lang Hebreeuwse les gaf in ICF. Heel even ziek geweest en toen overleden aan een hartstilstand, 46 jaar. Ik hoorde de toespraak van zijn vrouw...Je kunt het ook luisteren als je wilt. Het begint bij 48:40. (Je ziet het filmpje alleen op de internetversie en niet op je mobiele versie)


Ik weet niet of ik dat zo dapper zou kunnen doen. Eerder dit jaar overleed een vrouw van 43 in onze gemeente, zo plotseling! Haar kende ik beter dan David. En Kirsten twee weken geleden.
Het zet me wel goed stil. Je gaat nadenken over je eigen dood, die zomaar helemaal niet zo ver weg kan zijn... en tegelijk borrelt er heel krachtig een diep verlangen om te Léven in me naar boven. Een verlangen om te wandelen met God, om te genieten van wat Hij ons nu geeft. En om het belangrijkste door te geven aan een volgende generatie. En dat alles met een vreugde die alleen God kan geven.

Nu terug naar zaterdagochtend, we huurden fietsen en fietsten door de bossen van Putten en Ermelo en Garderen.


Wel 42 km lang!


Dat was niet eens ons plan. Maar we hadden wat knooppunt-aanwijzingen gemist en dan ben je zomaar een paar km verder.
Terwijl K op z'n telefoon keek, hield ik deze koeien even aan de praat.


Toen hebben we nog 2 kringloopjes bezocht en aan het eind van de middag hebben we gemidgetgolfd. Vroeger in onze vakanties was de vakantie niet compleet als we geen potje midgetgolf hadden gespeeld. Hoewel ik de eerste baan in 1 slag haalde, heb ik toch niet kunnen winnen van K. Nou ja, het was toch leuk!


Hier rolt de bal voor de zoveelste keer terug, je kunt aan m'n voet zien dat ik het balletje tegen wil gaan houden:)

Bij de Mc Donalds haalden we een menu'tje in de mcdrive, zochten een mooi plekje met uitzicht op een weiland en gingen daarna weer naar huis. Ik ben zo blij dat we er even uit samen weg konden! Het was genieten!

En wat is het heerlijk om weer thuis te komen! Ik liep bijna als eerste naar de tuin om te kijken hoe het met de frambozen ging, nou...dat ging goed!


Ik plukte een heel bakje vol!


Vandaag verwerk ik ze in cupcakes of muffins denk ik...

2 opmerkingen:

Lisanne van Dijk zei

Wat heerlijk even samen weg!!

Aritha V. zei

Blij met je blogje. Echt fijn om te lezen hoe het gaat.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.