24 juli 2023

Wij maken weer nieuwe

Gisteren gingen we aan het einde van de middag nog even naar de 'Sahara' van Ommen. Als kind kwam ik daar ook, toen ik met mijn ouders en drie grote broers op vakantie ging. Ik was nog klein, denk een jaar of 6.


Maar ik weet het nog goed. Misschien alleen maar door de foto's die we ervan hebben.


Er was een hangstoel in het huisje, m'n broer en ik wilde er altijd allebei op.


En we konden altijd vanaf het huisje lopend in onze zwemkleren en een handdoek om ons heen naar het zwembad lopen en weer terug, dat was écht vakantie!


We zaten er midden in de bossen.


En deze zandvlakte was er dus ook


Ik weet nog dat we het over vossen hadden, die zouden hier echt rondlopen.


Maar misschien haal ik dat in de war met Katwijk, daar had je volgens mij ook zandverstuivingen.


In ieder geval maakte me dat bang, die vossen.


En daarom ben ik gisteren terug gegaan en heb ik mijn angst daar los gelaten.
Nee hoor, dat grapte ik tegen de meiden.


Mijn wereldje was toen nog heel klein. Ik had nog geen zusjes en mijn lieve opa's en oma's leefden nog.


En nu ben ik zelf oma!


En verbaas ik me over al die bomen die zo scheef hangen en groeien.


Alsof ze moe zijn en het opgeven


Wat gebeurt er toch allemaal hier als ik er even niet ben?!


Dennenappels op de grond


Dennenappels aan de boom


...


Een klein beetje paarse hei


Paaltjesroute in het bos en langs de hei.
Midgetgolven
Naar de boerenmarkt
Drie dingen die nooit ontbraken in onze vakanties.
En de weg kwijt raken, in het bos en op de weg!
En dan lekker shagrijnig worden!


En soft-ijsjes eten



Nu heb ik gelijk trek in een softijsje!


Dag zandverstuiving en alle mooie vakantieherinneringen!


Nu maken wij weer nieuwe!


En mijn nieuwe regel voor vandaag?

💃Maak elke dag een beetje plezier!💃

Van 6 juli - 6 augustus elke dag een blogje!

 

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Een gezellige blog weer Lieneke. Wat een zegen, zelf oma te mogen zijn en samen zulke mooie herinneringen te maken, als die jij hebt van jouw ouders, broers en opa en oma. Geniet er maar fijn van!

marijke zei

Mooie foto's en belangrijke quote! Maak elke dag een beetje plezier!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.