22 juli 2023

Alle energie is er weer uit

Vanochtend begon ik maar eens met de oranje route te lopen. Tenminste, een klein stukje verder dan gisteren. En ik kon er ook meer van genieten. Ik was vast van plan om vandaag de hele route, die volgens mij 4,nogwat km lang was, met de meiden te lopen.


Maar zover waren we nog niet. Kijk, wat een mooi web tussen de oude wortels.


Ik vertelde gisteren bij Open Doors aan iemand waar we heen gingen en toen waarschuwde hij me voor de boomwortels. Een vriendin van hem was erover gestruikeld en had haar pols gebroken. Zou hij deze bedoeld hebben? 😁 Vast niet. Maar feit is dat je er lelijk over kunt struikelen.


De bramen hebben nog wat tijd nodig, maar zien er zo ook al mooi uit.


Zomaar een mooi bladachtig plantje.


Het was fijn om even te wandelen en te bidden en na te denken.


En ik bedacht dat ik de komende zes dagen, 6 'regels' wil opstellen waar ik de komende tijd mee aan de slag ga. De eerste regel is:
👀❤Kijk om je heen! Kijk verder!❤👀

Als ik wandel heb ik de neiging om naar beneden te kijken, want ja, die hondenkak in de stad en die boomwortels in het bos... Maar als ik met K wandel, wijst hij me van alles aan wat ik anders niet had gezien. En nu ik hem niet bij me heb, moet ik dus zélf om me heen blijven kijken. En dat geldt ook in geestelijk opzicht. Een beetje verder kijken dan de situatie waarin je je nu bevindt kan zeker geen kwaad. 


Na mijn ochtendwandeling heb ik nog even m'n boek uitgelezen. Wat een heerlijk boek, ook precies wat ik goed kan gebruiken. Het gaat er in dit boek vooral om dat je georiënteerd bent op geloof, niet op gevoelens. Op de feiten, de beloften van God. Het boek staat vol met lijstjes en 'abc-tjes', zoals deze:
A-Aanvaard Gods hand in de gang van zaken
B-Bloei op de plaats waar je geplant bent
C-Concentreer je op Gods beloften
D-Doe iets nuttigs.
Dit kan je helpen om wat achter je ligt achter je te laten liggen en je uit te strekken naar wat voor je ligt.


Na het ontbijt gauw een lekker bakje koffie met warme melk!


We deden nog wat boodschappen, maar hebben vooral lekker zitten lezen vandaag. Maar na het avondeten wilde ik toch nog graag die oranje route lopen. We wachtten nog even op de jongste twee.


Nog één


En daar gaan we!


Vanochtend zag ik trouwens nog een specht hard aan het werk. Eerst hoorde ik hem, daarna zag ik hem ook. Ik bleef er een poosje naar kijken.


Maar tijdens deze wandeling gaf ik het al gauw op om ook maar iets van 'wild' te zien.


Bijzonder zo'n structuurtje op deze omgevallen boom.



Dat is leuk, het Pieterpad! Een klein stukje gelopen. Ooit in Limburg ook een stukje met K.



En dit was een ware vallei



En een mooi uitkijkpunt



En toen liep de route het bos uit dwars door een dorp heen.



Dat hadden we niet gedacht



En best nog een lang stuk



Deze bloemen en blaadjes zagen we in de voortuintjes



Dit ziet er ook wel toeristisch uit



Kerkje erbij


En hier kregen we het een béétje benauwd. Google-maps gaf aan dat het nog 40 minuten lopen was, terwijl de oranje route de andere kant opging.



We kozen natuurlijk voor de oranje route en kwamen weer in het bos terecht. Ik checkte nog even hoelang deze route nou precies was...10,8 km! Dat is wel iets anders dan 4,nogwat!



Ik was vooral heel blij dat ik de route niet in mijn eentje had gelopen! De blauwe schijnt wel 4,nogwat km te zijn. Maar ik krijg de jongste iig niet meer mee. Ze zei: 'Dit is écht de laatste keer dat ik een route met u loop, dus geniet er maar van!' En even later: 'Ik mis papa zo!' En uiteindelijk kwam ze ook nog tegen het schrikdraad aan, wat ze door haar hele lijf voelde. Nog nooit eerder gevoeld, dus dat was ook schrikken. Ik ben wel trots op alle drie, zonder al te veel gemopper hebben ze flink door gelopen.


En toen liepen we weer op een gewone weg.
Zag H links een hek en zei dat dat 'het park' was!
En zijn we door het hek geglipt en naar ons huisje gelopen.
En hebben we nooit die oranje route afgemaakt!


Wel lekker even hoor, zo'n wandeling.
Alle energie is er weer uit!
En nu lekker slapen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.