31 december 2021

Heel Holland bakt oliebollen

 

Heel Holland bakt oliebollen!
Nou, niet heel Holland, maar het is wel leuk om al die bakfoto's op social media voorbij te zien komen. Het ziet er allemaal zo gezellig uit. Ik ben er ook dit jaar niet aan begonnen. Ik deed het jaren geleden toen onze kids allemaal kleiner waren...dat was gezellig, maar ook best veel werk. Ik denk dat ik het nog weleens ga doen. Maar vandaag was het een reden voor een wandelingetje naar de oliebollenkraam. Twee vliegen in één klap!


En zoals beloofd, hier mijn lijstje van gelezen/geluisterd/gezien/geleerd in december:

GEZIEN:
- ChristmasOranges
Samen met S gekeken, heel gezellig! Echt kerstig. Over een meisje dat opgroeid als wees.

GELUISTERD:
- Joy is Jesus
Een podcast van Jill Briscoe, er worden veel mooie dingen gezegd, de moeite waard om te luisteren.
Een podcast van 'The Next Right Thing' van Emily P. Freeman.
Daar werd ik doorverwezen naar 10 leuke vragen, die je helpen om terug te kijken op het oude jaar.

GELEZEN:
- 'De groene heuvels' van Jan Karon
Het laatste deel van de Mitfordserie. Tenminste van die in het Nederlands vertaald zijn. Nu ben ik met deel 4, een engelse versie, bezig, maar dat is toch lastiger hoor. Google Translate is dan mijn trouwe metgezel.
- 'Brieven uit de hel' van C.S. Lewis
Heel goed boek, soms herkenbaar (heel vervelend) en zet je aan het denken. Grappig ook om te lezen dat dit het saaiste boek was om te schrijven en wat hij zo uit zijn pen liet rollen. Sommige lezers dachten dat hij er jaren studie voor had gedaan, maar Lewis had aan zijn eigen hart genoeg 'materiaal' om het te kunnen schrijven.

GELEERD:
- Vernieuwd worden in je denken is cruciaal! Juist op punten waar je steeds weer opnieuw vastloopt, is het goed om eens te kijken naar je gedachten en of dat wel klopt. Niet heel eenvoudig, maar de moeite waard!
- Op tijd beginnen met plannen helpt! Of met andere woorden: Regeren is vooruitzien. Het is me voor een groot deel gelukt voor de decembermaand en het scheelde me veel stress op het laatste moment. Niet voor alles is het gelukt, maar toch ging het beter dan vorige jaren. Wie weet wordt het nog wat:)
- Vreugde in God komt niet vanzelf, daar moet je soms heel hard voor vechten. Daarom ben ik blij met het boek van John Piper 'Vechten voor Vreugde' én met de 4 mensen waarmee ik het samen ga lezen vanaf februari. Je kunt er nog bij als je wilt (stuur een mailtje naar cjvanvuuren76@gmail.com).

De laatste dag van het jaar!
Hoe kijken jullie terug?
Ik vind dit plaatje met deze tekst wel héél erg mooi!
Ik wens jullie een goede jaarwisseling toe!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.