7 juni 2016

U bent het toch?!

Psalm 22: 10-11
U bent het toch Die mij uit de buik hebt getrokken, Die mij vertrouwen gaf, toen ik aan mijn moeders borst lag. Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af, vanaf de moederschoot bent U mijn God.
Deze tekst raakt me vandaag. Misschien juist omdat ik aan het boek 'Koop de hemel voor mij' begonnen ben. Het gaat over de ingrijpende gevolgen van China's eenkindpolitiek.
Een kort citaat:
Echtparen die er mee instemmen in hun leven slechts één kind te hebben, ontvangen van de natie een 'Eenkindgloriecertificaat'. Echtparen die dit Eenkindgloriecertificaat hebben ontvangen, zullen worden beloond volgens nationale richtlijnen... bladibla
 Dit klinkt zo bizar, dat ik er om zou kunnen lachen en huilen tegelijk!

 

U bent het toch...
U bent het toch
U bent het toch
Als een moeder al zoveel gevoelens en emoties heeft bij de geboorte van een kind, maar ook daarom heen, wat een wreedheid en lijden, wat een verdriet is er! 
Wat gaat er dan in Gods wezen om...
En daar lijkt de Psalmist een beroep op te doen!

Voor nu wil ik dit vers op mezelf toepassen, het in gedachten houden, het koesteren, er over mijmeren, als ik straks onder de dekens lig en mijn ogen dicht doe.

The simple pleasures of life.: