6 juni 2016

Dorst lessen

Ook al ben ik nog geen 40 (dat duurt nog een hele lange zomer!), toch wil ik hier alvast een blogserie beginnen. Elke dag wil ik een klein stukje over een tekst uit een Psalm schrijven. Ik denk nu dat ik dat een hele lange zomer vol houd, maar we zullen zien. Want wat er boven bij m'n blogtitel staat, dat wil ik echt! Mijn hart steeds een beetje voller van Gods liefde! En de titel 'Heb je Hem nog gezien vandaag?' daarmee wil ik jou en mezelf aanmoedigen naar Hem uit te zien, elke dag opnieuw!

Vandaag kies ik Psalm 1:3
Want hij is als een boom, geplant aan waterstromen, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, welks loof niet verwelkt, al wat hij onderneemt, gelukt.
Wat is het warm vandaag, m'n aarbeienplantjes zien er soms helemaal verlept uit en laten hun bladeren hangen onder de warme zonnestralen.



Misschien is hun redding wel, dat er deze dagen een bad vol water in de tuin staat, waarin volop gesprongen en gespetterd word! Als ik het bad (bij)vul, geef ik de planten ook lekker wat water. Zo kunnen ze hun dorst lessen en ik weet zeker, dat als ik het geduld zou hebben en er bij zou gaan zitten, ik de blaadjes gewoon omhoog zou zien komen.



Het herinnert me eraan, dat het van levensbelang is dat ik het Woord van God lees en mijn dorst daarin les.