18 juni 2016

Bomen en muntthee

Bomen hebben altijd zoiets moois. Misschien omdat ze zo oud zijn. Wij hebben ook prachtige bomen in onze straat staan, deze staat pal voor ons huis!


Vanavond probeerde ik ook een boom te tekenen, een berk. Met behulp van deze les leer je alvast een beetje de techniek kennen.


In de Bijbel staan veel teksten over bomen. Alleen maar drie keer in de Psalmen. Psalm 1, 96 en 104.
Ik kies voor Psalm 96:
 Laat het veld van vreugde opspringen met al wat erin is; dan zullen al de bomen van het woud vrolijk zingen voor het aangezicht van de HEERE.
Al drinkend van m'n muntthee dwaalt mijn blik naar de boom buiten en probeer ik me voor te stellen hoe dat is...

1 opmerking:

Aritha V. zei

Als ik dat lees van die bomen, dan denk ik vaak aan het verhaal van David, die moest wachten op Gods antwoord en aan het geruis van de wind in de toppen van de moerbeziebomen. En aan het paradijs natuurlijk.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.