12 juni 2016

Het regent! Halleluja!

Vandaag stond helemaal in het teken van zending. Vanochtend ging ik naar een Chinese gemeente. Heel even ben ik dan gewoon even 'in China':) Gelukkig was er iemand die in het Nederlands preekte, dat hield me nog met beide benen op Nederlandse bodem! Deze dienst begon eerder en was ook eerder afgelopen dan de kerk waar ik altijd heen ga. Zo had ik iets meer tijd om tussen deze diensten door wat voor te bereiden voor de zendingslunchmeeting, die we als zendingscommissie hadden georganiseerd.

Hier zitten we tijdens die lunch. Een jonge vrouw vertelde vol passie over haar verlangen naar een onbereikt gebied uitgezonden te worden. 


En vanavond ging ik nog naar een presentatie van een zendingsechtpaar van een andere gemeente. Zij werken in Malawi. Het was heel mooi en goed om hun verhaal te horen. De noodzaak om actief betrokken te zijn bij zendingswerk kwam heel sterk naar voren. Willen we dat Jezus terug komt? Dan hebben we nog wat te doen! Tegelijk kunnen we er zeker van zijn dat alle volken, naties, stammen en talen het zullen horen! En waar het uiteindelijk allemaal om zal gaan vond ik in Psalm 67: 6:
Ik bid dat alle volken U zullen loven en prijzen, o God, dat zij werkelijk allemaal U de lof mogen brengen!
En toen was de avond voorbij, het regende behoorlijk hard en terwijl ik naar de auto liep, fietste er een Afrikaan op de stoep richting de kerk. Hij zag mensen rennen naar hun auto en zong hard: 'Het regent! Yes! Halleluja, Amen!!'
M'n hart maakte een vreugdesprongetje: Ja, dat alle volken U zullen loven en prijzen!!