14 juni 2016

Ik hoef er geen mening over te hebben


Een pelgrimslied, van David. HEERE, mijn hart is niet hoogmoedig, mijn ogen zijn niet trots, ook wandel ik niet in dingen die te groot en te wonderlijk voor mij zijn.
Psalm 131: 1

De afgelopen dagen zaten zo vol en was ik zo druk met van alles en nog wat. Ik geniet vandaag enorm van het lekker thuis zijn, de koelkast en de vriezer schoonmaken, op de achtergrond de regen horen vallen, een klein meisje dat haar hoofdje moe tegen me aandrukt.


Ondertussen raast de wereld door en lijkt er geen einde te komen aan pijn, verdriet, rouw, ellende. Misschien is het helemaal niet goed als ik zeg dat ik geen nieuws kijk of kranten lees. Maar het voelt echt 'te groot' voor mij. Niemand heeft er iets aan als ik gebukt ga onder al het leed op deze aardbol. En wat ik weten moet, krijg ik toch wel te horen, vaak een paar dagen later. Zo hoorde ik gisterenavond pas over die schietpartij in Amerika. Ik weet het nu, ik bid voor de mensen daar, maar 'wandel' er niet meer in, blijf er niet mee malen in mijn hoofd, maar breng mijn ziel tot rust bij God, Vader... En zo zijn er nog veel meer dingen die te groot en te wonderlijk voor me zijn. Ik hoef er niet perse een mening over te hebben, er onrustig en angstig van te worden. Soms lukt me dat niet hoor, dan heb ik extra tijd nodig om me te voeden met Gods Woord, me te verzadigen aan Hem en tot rust en stilte te komen. Zoals een kind bij zijn moeder...of oppasmoeder:)

Dit blogje is erg mooi!

2 opmerkingen:

Look Around The Corner zei

Ik kijk al jaren geen journaal meer en lees geen kranten. Ik kan dat niet aan. Al die ellende. Sommige mensen vinden het kop in het zand steken. En dat mag. Voor mij is het zelfbescherming.

Aritha V. zei

Mooie, wijze blog. Dank je wel!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.