5 oktober 2023

Knutselpret

Eerder begon ik aan een huisje om te knutselen, maar na het eerste stoeltje dat ik in elkaar had gezet gaf ik het op. Wat een gepriegel en lijm die niet bleef plakken en stokjes die niet bleven staan zoals ik wilde. Ik heb het hele pakketje toen aan iemand gegeven die er beter is dan ik. Nu zag ik bij de Action al een paar keer zo'n zelfde soort knutsel liggen, maar dan veel goedkoper. Oke, dacht ik, ik geef mezelf nog één een kans! Het is toch ook gezellig herfstig om daar mee bezig te zijn als het buiten grijs is.
Ik neem er even de tijd voor en neem jullie mee in het knutselproces, zolang als dat duurt.


Tip uit de handleiding:
Neem de tijd om je vertrouwd te maken met alle materialen en de handleiding.

En dan bedoelen ze waarschijnlijk, dat je goed op moet letten dat je het juiste stukje groen hebt en het goede potje. Daar heb ik goed naar gekeken en ik heb alle stukjes bij elkaar verzameld en geknipt die ik nodig heb voor het eerste kunstwerkje:


Die rode vierkantjes zijn 1 bij 1 cm en die moet je dan op een bepaalde manier vouwen. Dat valt niet mee met die dikke worstvingers die ik van mijn lieve vader heb geërfd! Maar het moet toch kunnen?!


En zie hier het resultaat van het eerste vaasje bloemen! Het kostte me een klein half uurtje. Ik ben eigenlijk wel heel tevreden en ik vond het ook erg leuk. En omdat je altijd moet stoppen als het nog leuk is, ga ik dat nu maar doen.


Nee hoor, ik ga nog even verder! L is ook gezellig aan tafel komen zitten met haar stiften.


Leuk he?! En zo tekent ze de hele papierrol door.


Dus ik leg de materiaaltjes voor het tweede bloempotje klaar.


En na nog een klein half uurtje heb ik twee ieniemienie potjes vol bloemen.


Maar nu stop ik echt. Ik ga lunchen. Misschien vanmiddag nog even diamond painting, die moet toch ook een keer af!


Misschien is het ook wel leuk en rustig om 's avonds mee bezig te zijn als ik gewerkt heb. Vanochtend heb ik eerst in huis gewerkt hoor, voor degene die zich afvragen of ik ooit nog wel iets aan het huishouden doe. Ik heb lekker opgeruimd en de badkamer en wc geboend. En nu staan boodschappen doen en wat tassen in de kledingcontainer doen nog op het lijstje. Vannacht ga ik weer in de wacht. Ik probeer altijd 1 of 2 vrije dagen ook echt vrij te houden. Liever op één dag zoveel mogelijk afspraken, dan heb ik ook een dag geen afspraken en die zijn zo fijn, even tijd om door te werken en ook nog iets anders te doen.

Doei!
🙋



'

1 opmerking:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.