19 oktober 2023

Zulke ráke dingen!

Ons treurige appelboompje bakte er ook dit jaar niet veel van. Één appeltje! Ik laat 'm maar hangen.


Het vijgenboompje doet ook z'n uiterste best, maar ik weet niet zo goed wanneer ze rijp zijn. Het schijnt dat als ze rijp zijn en je er een tikje tegen geeft ze er meteen afvallen. Ik elke dag tikjes geven, maar niks hoor, ze hangen nog best!


De hortensia begint aan een nieuwe bloei. Die tennisbal hoort daar natuurlijk niet. Daar zal Philip wel meer van weten.


Vandaag maakte ik iets, hoe zal ik het noemen. Het was naar aanleiding van het eerste hoofdstuk 'De kracht en de boodschap van het Evangelie' van Paul Washer. Hij schrijft zulke rake dingen! Eerlijk gezegd luister ik niet zo graag iets van hem, dat is persoonlijk. Dit boek zag ik in de kringloop en dacht, misschien gaat lezen beter. En ja, het is een goed boek en het leest fijn!
Ik denk dat ik de lat een beetje te hoog leg als ik zeg dat ik van elk hoofdstuk een dergelijk blad wil maken. Maar ik onderstreep alvast de zinnen die me aanspreken en de Bijbelteksten waar naar verwezen wordt.


Helaas ben ik nog steeds ziek. Ik heb koorts en hoest af en toe de longen uit m'n lijf. En ondertussen smacht mijn omahart om dat kleine, lieve jochie dat alweer een week oud is, nu ook eens in mijn armen te sluiten! Ik bedenk maar dat het een nobele daad van liefde is dat ik dat nu niet doe.
Soms zoek ik deze foto dan maar even op, ik heb hem tenslotte al wel een kusje op zijn wang kunnen geven! Die was zó zacht! 


Dit vond ik als kind zo'n mooi lied en eigenlijk nog steeds.
Het is een mooi lied voor het slapen gaan!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.