31 oktober 2023

Als het gratis is!

De laatste dag van oktober! Hoe vind je dat?
'Wil je ook een kop thee?' vraag ik M
'Als het gratis is!'
Stel je voor, je moet thuis €0,50 voor je theetje betalen!
Iets anders mag je me wel geven,
een knuffel!


Wie ik graag een knuffel zou willen geven?
Wat dacht je van m'n kleinzoon?! Ik liet het gister zijn moeder voor me doen, maar dat is toch niet half zo heerlijk als het zelf te mogen doen. Er staan nog wel meer mensen op m'n lijstje, maar laten we maar klein beginnen:)

En als we het toch over knuffels hebben. Ik ging zondagavond even gezellig een theetje drinken (gratis!) bij m'n ouders. En daar hadden we het toevallig ook over knuffels, want die deden in coronatijd toch wel echt hun intrede, toen de kussen niet meer mochten! En dat vond ik helemaal niet erg, een knuffel van deze of gene was en is veel minder afstandelijk dan die drie gekke zoenen die op de een of andere manier nooit op je wang, maar ergens in de lucht terecht komen. En L is het daar helemaal mee eens, dus die vroeg zo'n heerlijke oma-knuffel toen we weer naar huis gingen. De herinnering die ik heb van de knuffels van mijn oma liggen nog vers onder mijn hersenpan opgeslagen. Dat waren stevige knuffels waarbij ik het soms wat benauwd kreeg! Maar toch... wat zit er een hoeveelheid liefde in zo'n omhelzing.

Deze 'knuffels' zag ik bij m'n moeder op de bank, ooh wat superschattig!! Ik kreeg het patroon mee en...


ben gisteren begonnen. Alles wat ik nodig heb in een mandje (behalve de vulling) en straks ga ik er mee verder! Het is zo fijn om te haken in de herfst!


Ondertussen moet ik nog even niet vergeten dat ik in de wacht zit! Gisteravond ging ik om 21.00 uur naar bed, nog even lezen en dan slapen. De telefoon is niet gegaan. En nu nog steeds niet. Ik heb alle protocollen voor een partusassistentie (partus = bevalling) grondig doorgenomen, in de hoop nog een oproepje te krijgen. Het kan nog tot 16.00 uur! En anders heb ik morgen weer nieuwe kansen, hoe spannend is dat!

Laten we nog een mooi lied zingen, ik word blij van al die jonge mensen die hier iets moois van hebben gemaakt! Maar de tekst maakt me vooral blij. Onder het filmpje heb ik de tekst in het Engels én Nederlands geschreven.


Who has held the oceans in his hands?     
    Wie heeft de oceanen in zijn hand gehouden?
Who has numbered every grain of sand?              
    Wie heeft elke zandkorrel geteld?
Kings and nations tremble at his voice                    
    Koningen en naties beven voor zijn stem
All creation rises to rejoice                                      
    De hele schepping staat op om zich te verheugen

Refrein
Behold our God, seated on his throne
    Zie onze God, gezeten op Zijn troon
Come, let us adore him
    Kom laten we Hem aanbidden
Behold our king, nothing can compare
    Zie onze Koning, niets kan met Hem vergeleken worden
Come, let us adore him
    Kom laten we Hem aanbidden

Who has given counsel to the Lord?
    Wie heeft de Heer raad gegeven?
Who can question any of his words?
    Wie kan zijn woorden in twijfel trekken?
Who can teach, the one who knows all things?
    Wie kan onderwijzen, degene die alle dingen weet?
Who can fathom all his wondrous deeds?
    Wie kan al zijn wonderbaarlijke daden doorgronden?

Refrein

Who has felt the nails upon his hands?
    Wie heeft de spijkers op zijn handen gevoeld? 
Bearing all the guilt of sinful man
    Het dragen van alle schuld van de zondige mens 
God eternal, humbled to the grave
    God de Eeuwige, vernederd tot het graf
Jesus, Savior, risen now to reign
    Jezus, Verlosser, is nu opgestaan ​​om te regeren

Refrein


 
 


1 opmerking:

Aritha V. zei

Een heerlijk blogje weer. Ik zou jou ook wel een herfstknuffel willen geven. Draag je een luchtje, een parfum? Dan zou ik ruiken waar jij van hield.

Gaaf dat haakwerk joh. Veel plezier ermee. Dat je dat kan!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.