4 oktober 2022

Dinsdag - het leven -

Het weer:
Het was lekker vandaag! Een beetje zon en een paar wolkjes. Ik kreeg het zo warm, dat ik zonder jas ging fietsen. Dat was in het begin toch een beetje fris, maar ik kreeg het al gauw weer warm.

Ik ben dankbaar voor:
Mijn 46 levensjaren. Zaterdag begon ik aan de 47ste en werd verwend met een ware bloemenzee!

Uit m'n keuken:
Vandaag maakte ik een prei-kerrie soepje. S had een kaars gemaakt tijdens een gastles over bijen op de kinderboerderij en maakte het gezellig.

Op de fruitschaal:
Zelf geplukte peren, ze zijn nog te hard.
De appels zijn allang op.

In de tuin:
Tomaten, tomaten, tomaten
En ik moet onkruid wieden!

Op het menu deze week:
- Groene curry
- Bami
- Broccoli curry, cashewnoten met rijst
- Broodjes
- Prei/kerrie soep met stokbrood
- ???

In de maak:
Het babydekentje heb ik weer terug gevraagd. In alle haast wilde ik het klaar hebben op de dag dat H werd geboren, maar vergat toen helemaal dat er ook nog een mooie rand omheen gehaakt moest worden. Dat ga ik dus nog even doen!

Eén van mijn favoriete bezigheden:
Op m'n verjaardag had ik onze kleindochter 3 kwartier op schoot, terwijl de rest een spelletje in de keuken deed. Dat was genieten! En me verwonderen over die mooie, kleine vingertjes...



Ik lees:
- 'Een jas met kogelgaten' van Todd Nettleton
- 'Altijd in Gods hand' van Lynn Austin
- 'De hoogste prijs' van Hannelie Groenewald

Dit kwam ik buiten tegen:
De ene dag kwam ik dit tegen:

De andere dag dit:



Ik zag een heleboel kapoentjes toen ik de hond uitliet, het leek wel of ze verstoppertje deden.

Liefde voor boeken:
Dit stapeltje heb ik er even tussenuit gepakt. Ik wil er de komende tijd eens even in bladeren en wat lezen. Op zoek naar leuke, gezellige herfstideetjes.

Iets waar ik naar uitkijk:
Deze week hebben we een zussenavond (ik heb er twee, de een is ruim 9 en de ander 12 jaar jonger). Het is veel te lang geleden dat we dit deden.

Liefde voor quotes:

'Having plants around, looking after them and seeing them flourish has numerous beneficial effects, both physical and mental. Just five minutes a day spent looking after your plants will greatly increase your feeling of hygge as well as creating a beautiful home.'

('Planten om je heen hebben, ze verzorgen en zien bloeien, heeft tal van heilzame effecten, zowel fysiek als mentaal. Met slechts vijf minuten per dag voor je planten zorgen, vergroot je je gevoel van hygge enorm en creëer je een mooi huis.')





2 opmerkingen:

marijke zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je een fijne dag gehad. Wat een prachtige foto's weer. Ik snap dat je ontzettend geniet van jullie kleindochter, dat is zo heerlijk.

Aritha V. zei

Gefeliciteerd met je verjaardag nog!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.