27 juli 2023

Nú moet er iets gebeuren

Gisteravond hebben we nog even gezwommen in een of ander subtropisch zwemparadijs. Het was leuk ingericht met een sterrenhemel. En in het zwembad stond een hele grote bak waar behoorlijk grote vissen in zwommen. Je moet er maar op komen. Verder ook allemaal (nep) dieren uit de jungle en een grote octopus. De glijbaan ging volgens de meiden niet zo snel.



Het was er wel warm en het water was ook warm. Er stonden wel verschillende waterbakken met koud water, maar daar ben ik niet in gegaan. S en H wel. Er waren ook sauna's, maar ze deden de deur ervan open en ook gelijk weer dicht. Er was best wel veel eigenlijk. Zonnebanken, bubbelbaden.


Deze twee hielden het 't langst vol. Mar en ik waren er al eerder uit gegaan. Ook om zo een vergeten handdoek te besparen:)

Vandaag ga ik even naar huis. We hadden één belangrijke afspraak die niet afgezegd kon worden.
Ik neem alvast wat tassen mee naar huis, want het ging er maar net in allemaal en nu hebben we iets meer ruimte, vooral achterin. En dan ga ik vanavond weer terug.

De zesde regel wordt:

🏃Neem initiatief!🏃

Dat heb ik deze vakantie wel weer even geleerd. Ik ben niet zo'n initiatiefnemer namelijk. Maar het is vaker wel dan niet goed om te doen. Als ik onrustig word of ergens in blijf hangen met mijn gedachten of gevoel, dan weet ik: Nú moet er iets gebeuren en ik moet het gaan doen! En het 'iets doen' moet geen probleem zijn, want er is áltijd genoeg te doen. Het gaat er soms niet eens om wat je doet. Het gaat vaak om het verzetten van je gedachten, je focussen op iets waar je mee bezig bent, het je richten op totaal iets anders, je zintuigen gebruiken. En vul maar aan.

Ik had bedacht om 6 regels te bedenken, omdat ik nog 6 dagen hier zou zijn. K zou eigenlijk vanavond terug rijden, maar die heeft echt nog veel te veel te doen, dus komt er voor mij een dag 7 bij. En daarbij ook nog een regel 7. Ik zal ze morgen allemaal op een rijtje zetten en gaan bedenken hoe ik daar mee aan de slag ga.

Van 6 juli - 6 augustus elke dag een blogje!







1 opmerking:

marijke zei

Je hebt mij ook geïnspireerd om een aantal regels te bedenken. Die van het initiatief nemen moet ik ook aan mijn lijstje toevoegen... Overigens denk ik dat jij regelmatig wel initiatief neemt, als ik alleen al denk aan het starten met je opleiding. Maar misschien bedoel je vooral in situaties waarin je ergens over loopt te puzzelen, dat het je helpt om even je aandacht te verleggen en je focus op iets anders te richten.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.