13 juli 2023

Het goede zoeken

 Psalm 122


Ik ben verblijd, wanneer zij tegen mij zeggen:
Wij zullen naar het huis van de HEERE gaan!


Onze voeten staan binnen uw poorten, Jeruzalem!


Jeruzalem is gebouwd als een stad die hecht samengevoegd is.


Daarheen trekken de stammen op,
De stammen van de HEERE.
Naar de ark van de getuigenis van Israël,
om de Naam van de HEERE te loven


(Vroeger grapte mijn vader altijd op zondagochtend aan de ontbijttafel: 'Vrolijk gaan de stammen op', als we familie Stam voor het raam voorbij zagen lopen op weg naar de kerk.)


Want daar staan de zetels van het recht,
de zetels van het huis van David.


Bid om vrede voor Jeruzalem,
laat het goed gaan met hen die u liefhebben.


Laat vrede binnen uw vestingwal zijn,
rust in uw burchten.


Omwille van mijn broeders en mijn vrienden spreek ik nu:
Vrede zij in u!


Omwille van het huis van de HEERE, onze God,
zal ik het goede voor u zoeken.


Einde Psalm 122


Dat springt er voor mij wel uit:
Als je God liefhebt,
dan ga je ook Zijn werk liefhebben,
Zijn volk,
Zijn kerk.


Ik schreef het al eerder in een andere blog. Als God tegen mij zegt: Ik houd van jou. Dan is de reactie die Hij het liefst ziet niet: 'Ik ook van U!' Maar dat ik de ander liefheb zoals Hij mij liefheeft.


Jezus zegt:
Zoals de Vader Mij liefheeft, heb Ik u liefgehad


En:
Heb elkaar lief, zoals ook Ik u liefgehad heb.


'Omwille van het huis van de HEERE, onze God,
zal ik het goede voor u zoeken.'

Die prent ik in mijn gedachten, in mijn hart.

____________________________

We hadden een feestje vandaag! Mar kreeg haar diploma voor Logopediste!


Vorige week vierden we ook al feest, want toen haalde ze haar rijbewijs.
Nu zaten K en ik achterin.
De rollen worden langzaam maar zeker omgedraaid.


🙋

Van 6 juli - 6 augustus elke dag een blogje!










1 opmerking:

marijke zei

Wat leuk, juist vandaag zijn wij terug gekomen van een week vakantie, en ik zie dat je deze maand dagelijks een blogje plaatst! Heel fijn en bemoedigend. Ga vanavond op m'n gemak eens teruglezen en genieten.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.