9 juli 2023

Een bui, een boek en een film

Wat een bui, regen, lichten, donder, lekker hoor! Philip gaat er eens lekker voor in de tuindeuropening zitten.



Gisteren ben ik even bezig geweest voor school. In lesweek 9 (eind september) geef ik met nog 2 anderen een presentatie over baby's met een schisis (hazenlip). Dit kleine boekje vond ik in de bieb en ben het gaan lezen. Ik heb de schrijfster gevraagd wat foto's te mogen maken en door te sturen naar mijn groepje. Er staat zó expliciet voorin dat er geen foto's gemaakt en gedeeld mogen worden zonder toestemming van de auteur. Ik dacht, dan ga ik het vragen ook. Het leuke/aardige is dat ik ook een mailtje terug kreeg. Ze schreef:
Die toestemming geef ik graag. Fijn dat het gebruikt wordt!
Veel succes.

Het is een leerzaam boekje, veel wist ik nog niet. Hoe je je baby kunt voeden als het een open gehemelte heeft bijvoorbeeld. De meeste baby's krijgen een gehemelteplaatje na ongeveer 2 weken. Dat betekent niet dat alles dan is opgelost, maar het helpt wel bij het drinken.


Vanmiddag keken K en ik een film op Netflix: Gifted Hands.
(Ik keek een film voor 12+!! Oké, soms keek ik even niet)
Het is het verhaal van Ben Carson, een neurochirurg. Ank, de oude vrouw die in februari overleed, raadde me zijn boeken aan. Bv: 'Take the Risk'. Ze was er zo vol van dat hij zo nederig was gebleven en hoe zijn moeder hem stimuleerde om niet op te geven...

Ben en zijn broer Curtis hangen vaak achter de tv. Totdat hun moeder een keer thuiskomt, de tv uitdoet en zegt:


Waarop Ben vraagt wat ze dan met al hun tijd moeten doen, waarop zijn moeder antwoordt:




Maar ze doen het en ja... de rest moeten jullie zelf maar kijken!

'Tranentrekker' staat er bij de beschrijving.
Dat klopt wel.

Het is een inspirerende film, goed om te kijken zo aan het begin van de zomervakantie! Wat vaker naar de bibliotheek met de meiden, eens kijken of ik ze uit kan dagen minder met hun mobiel te zitten en meer hun brein (dat wonderlijke, fantastische brein!) te gebruiken.


Van 6 juli - 6 augustus elke dag een blogje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.