31 januari 2022

Zo níet lekker!

De laatste dag van januari! Tijd om terug te kijken. Dit gaat nu iets makkelijk nu ik deze 'gids' heb aangeschaft:


Ik kan er van alles in bijhouden. Lijstjes van wat ik geluisterd, gezien, gelezen en gemaakt heb deze maand. Maar ook een lijstje van dankpunten, vragen, wat me energie gaf en wat energie slurpte... Ik ga niet al die lijstjes delen, maar wel een paar, zoals ik de laatste tijd wel vaker doe.
En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jullie 'lijstjes'

Geluisterd in januari:
- 'Holy, holy, holy is the Lord of host' Sermon of the day van John Piper
- 'The joy of daily devotions' deel 1 en 2 van Revive our hearts (3-1-'22)
- 'How to pray when you are sad' van The next right thing (7-7-'20)
- Een linkse atheïst met een passie voor Jezus' van De ongelooflijke podcast (12-1-'22) Ik luisterde deze voor de tweede keer, super interessant!
- 'Doelgericht leven', een nieuwjaarsdagpreek van Ds P.J. Visser op Youtube nav Rom. 13 (1-1-'22)
- 'Wendy speaks on what we run to for comfort' met Susie Larson (5-1-'22)
- 'Extra ordinairy courage' van Set apart girl van Leslie Ludy
- 'Hearing Gods voice' van Set apart girl van Leslie Ludy
- 'Turning outward and finding joy' van Set apart girl van Leslie Ludy
- 'My cell, my sanctuary' van Set apart girl van Leslie Ludy
- 'Guarding inner purity' van Set apart girl van Leslie Ludy
- 'Overcoming fear' van Set apart girl van Leslie Ludy

Poeh...wat veel geluisterd deze maand. De podcast 'Setapartgirl' heb ik pas ontdekt en ik ben er blij mee! Het is erg Bijbels en er zitten heel veel lessen in van zendelingen zoals Elisabeth Elliot, Darlene Deibler, Amy Carmichael enz enz. Ik word daar heel enthousiast van!

Gezien in januari:
- 'The ponds'
Een film op Netflix over buiten zwemmen. Ruim driekwart gekeken, toen werd het me een beetje te bloot.
- Het grote verhaal van Winnie the Pooh
Dat was een leuke film, lekker ontspannen en ook echt gelachen.
- Interview met Miriam Lancewood
Als je het leuk vindt, kun je het hier meteen bekijken! 


- Van de serie 'Fakkeldragers' op Newfaithnetwork keek ik met S en logeetje naar 'William Booth', de oprichter van het leger des heils. Ik houd van biografiën! Eerder keken we ook Amy Carmichael, maar we hebben er nog heel wat te gaan. Het is ook echt leerrzaam en er zitten ook weer mooie geloofslessen in.
- 'C.S. Lewis on stage' op Newfaithnetwork
Ik had eerder het begin heel even gekeken en dacht: Kan het nog saaier?! Maar gisteravond keek ik met K verder en het was toch wel heel goed gespeeld en interessant en supermooi om te horen hoe hij tot geloof is gekomen!

Hebben jullie ook zoveel gekeken? Ik probeer het wat meer te doen, maar dan wel de mooie, leerzame docu's of films. Zoals Winnie the Pooh. 

Even iets tussendoor, anders wordt het zo saai.
Zaterdag ging ik even lekker hardlopen! Het was fijn dat ik met iemand af had gesproken, anders was ik niet gegaan, dat gaf me een duwtje in de rug. Uiteindelijk liepen we samen ruim 1,5 km en daarna rende ik er nog 4 alleen. Ze had haar dochtertje mee genomen, die fietste mee, maar vond 1,5 km echt genoeg!


Het was ook niet echt heel lekker weer


Maar toch fijn om even buiten te zijn!


Gelezen in januari:

- 'De kunst van herinneringen maken' van Meik Wiking
- 'Vechten voor vreugde' van John Piper
Nog gauw even uitgelezen voordat we hem als whatsappgroep gingen lezen:)
- 'Spirit Check' Een hoofdstuk en bijbehorende bijbelstudie uit het boek 'Having a Mary Spirit' van Joanna Weaver. De Bijbelstudie was zo goed, dat ik het ook deed met onze homegroup. Een van de mooie dingen die er uitkwamen was dat 'Je bemoeien met andermans zaken' een hele negatieve klank heeft en zoals ik het verwoord kan dat het ook zeker zijn. Maar we vergeten misschien soms dat er ook een goede bemoeienis is! Durven we het elkaar nog te zeggen als we bepaalde ontwikkelingen in een huwelijk of opvoeding zien, waar we ons zorgen over maken? Ik ben ontzettend dankbaar voor de mensen die dat in mijn leven gedaan hebben!!

Gemaakt in januari:

- Pompoen/broodpudding
Zó niet lekker dat hij bijna in z'n geheel in de prullebak verdween!
- Avocado smoothie (gewoon avocado met melk in de blender)
Dit kreeg ik van een vriendin en was zo lekker en makkelijk dat ik het al een paar keer gemaakt heb. Iedereen vind het lekker en het is nog gezond ook! S maakte er vandaag één toen ik aan het bellen was en dus geen aanwijzingen kon geven, lekker dat die was!!
- Havermoutkoekjes. Mar nam een recept mee uit Canada en hoewel ze zegt ze niet zo lekker te krijgen als ze daar waren, vond iedereen ze heel erg lekker en heeft ze ze al twee keer gebakken.
 - Een tafeltje en een stoeltje van een miniatuurkamertje. Het leek te lukken, maar ze waren zo kwetsbaar dat ze uiteindelijk alsnog kapot gingen. Ik heb nog niet genoeg moed verzameld om ze weg te gooien, misschien, heel misschien schraap ik het laatste restje moed bij elkaar en zet het nog een keer in elkaar. Maar daar is nu nog geen sprake van.

Januari, dit waren de dagen van:
- mooie luchten
- onverwachtse gebeurtenissen
- weinig slaap
- feest vieren
- even niet aan werk denken
- weinig structuur
- nieuwe schrijvers/podcasts ontdekken

Dat was het dan!
Vanochtend heb ik nog wat orde geschept in rommelig hoekje en een kastje opgeruimd. Alle potloden heb ik geslepen, dat ziet er altijd zo leuk uit.


Eigenlijk moest ik werken, maar er was corona in huis, zowel daar als hier!
Gelukkig niet al te erg.

En nu jullie!
Vertel me wat je gezien, gehoord, gelezen, gemaakt hebt, ik ben benieuwd!!
En is corona nu ook bij jullie in huis?
Storm Corrie (wie verzint nou zo'n naam voor een storm?!!) gaat buiten flink te keer, hopelijk veroorzaakt ze niet te veel schade!

🙋




 

1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Gezien: Confessions of a Prodigal Son, Fearless Faith, de videos van mijn blogcursus, David Guzik, Psalms
Gehoord: Gracewriters Podcast, David Guzik Psalms, Alistair Begg, nog veel meer o.a. de preken op zondag en Maurice de Hond :-)
Gemaakt: ovenschotels, niet veel nieuws eigenlijk

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.