3 januari 2022

Er was nog meer te doen vandaag

Vandaag begon ik de dag onder andere met het bedenken welke situaties nieuw zijn voor me zo aan het begin van dit jaar. En ik kwam er wel op. Ik dacht hier over na, omdat ik een hoofdstuk in het boek 'The Next Right Thing' had gelezen, dat de titel heeft: 'Be a beginner' (Wees een beginner). Hier komt mijn lijstje:

- Heb je mijn blogs vorig jaar gelezen, dan weet je dat het met mijn man even niet goed ging. Het is voor het eerst dat ik een nieuw jaar in ga met een man waar het even helemaal niet goed mee ging en wat best een beetje anders is dan voorgaande jaren.
- Het is voor het eerst na bijna 25 jaar dat ik geen kinderen onder de 10 jaar in huis heb.
- Het is voor het eerst dit jaar dat ik een boekenclubje ga leiden (je kunt er nog bij! lees mijn vorige blog:)
- Het is voor het eerst dat ik nu echt twee getrouwde zoons heb
- In dit jaar is het voor het eerst dat allebei onze ouders 70 jaar of ouder zijn.

Als ik m'n best doe, zou ik er vast nog meer kunnen bedenken. Maar waar het nu om gaat, is dat ik niet van mezelf hoef te verwachten dat ik op deze gebieden gelijk alles weet en het helemaal goed doe. Het is ook niet zo dat ik me superonzeker voel, dat is het niet. Het is meer dat ik denk: 'Ja, dat is ook zo! Goed om in gedachten te houden!'
In het boek staat:
'Admit you don't know,
whether to another person
or privately to Jesus.
Welcome Him into these moments
of being a beginner.
He wants to be with you.'
(Geef toe dat je het niet weet,
of aan een andere persoon
of alleen aan Jezus.
Verwelkom Hem op deze momenten
van een beginner te zijn.
Hij wil bij je zijn.)
Zo eenvoudig, maar goed om even tegen mezelf te zeggen. En ook tegen jou! In welke situaties ben jij een beginner, heb je een nieuwe rol?
Deze foto zag ik op Pinterest voorbij komen(als je er op klikt kun je hem ook pinnen!). Ik vond hem wel toepasselijk. Zo kun je je weleens voelen. Je kunt boos op jezelf zijn als je iets fout doet! Ik wel hoor! Maar als je eerlijk bent, en (in dit geval) als je beginner bent, maak je fouten en kun je niet alles weten. Niks erg!


Tot zover dit inkijkje in mijn lees/gedachtenwereld...
Er was nog meer te doen vandaag!

Al heel lang denk ik: ik moet de hoezen van de bank eens wassen. Vandaag was het de dag voor de hoekbank, morgen voor bank 2. En nu zit ik heerlijk in het hoekje van een schone bank wat te bloggen.


Vanmiddag ging ik weer zwemmen, het was een paar weken geleden. Ik had het zo warm van die hoezen weer om de bank en om de kussens doen, dat ik er enorm naar uitkeek, zo'n koude duik!


En koud was het! En ook lekker. Alleen het popup-omkleedhokje viel steeds om, dus ik moest het even goed in bedwang houden toen ik er gebruik van maakte.

Van de week appte ik wat met een vriendin, die in Bolivia woont.Het was fijn om elkaar weer eens te 'spreken'. Ze liet me een filmpje van daar zien en ik vond het zo leuk dat ik vroeg of ik het met jullie mocht delen. Love it 💖


Het leven is zo anders daar...ik zou er graag eens langs willen gaan!
Dat zit er (nog) even niet in.
Maar wie weet word ik nog eens een beginneling wereldreiziger!





 

1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Ik vind het zo leuk dat je ook over dagelijks leven blogt. n al die eerste dingen. Pfff

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.